ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پژوهشکده مجازی مهدویت رونمایی شد

| سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

پژوهشکده مجازی مهدویت، به همت پژوهشکده "انتظار نور" دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور دبیر شورای عالی حوزه، در محل سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی، مدیر پژوهشکده انتظار نور، گفت: باور مهدویت، جهانی است و همه گزاره‌های دینی خطاب جهانی دارند و همه احکام در حکومت حضرت مهدی (عج) اجرا خواهد شد.

وی، جهانی بودن حکومت حضرت مهدی (عج) را، عامل اجرای اصلی همه احکام الهی بیان کرد و افزود: حوزه علمیه برای دنیای امروز مدعی داشتن انگیزه و ایده مدیریت جهانی است و این رسالت برای حوز‌های علمیه، برگرفته از باورهای دینی است.

دبیر پژوهشکده مجازی مهدویت، خاطرنشان کرد: باور مهدویت، یکی از باورهای اسلامی و شیعی است که در عرصه‌ جهانی کردن و جهانی‌ اندیشیدن، نقش بسیار تاثیرگذاری داشته است.

وی، یادآور شد: آموزه‌هایی که درباره حکومت امام زمان (عج) وجود دارد، علاوه بر اینکه آینده را برای ما روشن می‌کند، وضعیت کنونی را هم تحت تاثیر خودش قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی، افزود: تفکر مهدویت را عاملی برای جهانی کردن متفکرین بیان کرد و گفت: منابع نقلی و پتانسیل‌های فکری که در حوزه‌های علمیه وجود دارد، زمینه‌های خوبی را برای ورود به عرصه‌های مهدویت برای حوزه علمیه فراهم کرده است.

وی، افزود: نیاز مفرط، گسترش و علاقه‌مندی مردم نسبت به بحث موعودگرایی در همه ادیان و خصوصا‍ً در میان شیعیان حساسیت مباحث مهدوی را چند برابر کرده است.

مدیر پژوهشکده انتظار نور، نبود مرکز قابل اعتمادی را که پژوهش های مهدویت را سازماندهی و هدایت کند، عامل دیگری برای پرداختن به بحث مهدویت به صورت جهانی و بین‌المللی بیان کرد. وی، اظهار داشت: از دو سال پیش در پژوهشکده مهدویت با این رویکرد که مباحث مهدویت جهانی شود، پژوهشکده مجازی مهدویت کلید خورد و در این مدت جمعی از طراحان و برنامه‌نویسان به تولید پژوهشکده مجازی مهدویت اقدام کردند.

دبیر پژوهشکده مجازی مهدویت، خاطرنشان کرد: پژوهشکده مجازی مهدویت، برای پژوهشگرانی که تمایلی به مباحث مهدویت دارند، این زمینه را فراهم کرده که از طریق این پژوهشکده با سازمانی که در حوزه علمیه قم مستقر است، ارتباط برقرار کنند و بتوانند پژوهش های خود را انتخاب، کنترل و هدایت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید "حسن ربانی" رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه پژوهشکده مجازی مهدویت اولین پژوهشکده مجازی در کشور است، گفت: دفتر تبلیغات تلاش کرده تا ابزارهای نوین را برای هر چه بهتر رساندن پیام دین به مخاطبین داخلی و بین‌المللی بکار گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این دفتر سعی دارد با تحولات اجتماعی، پیشرفت کند و بتواند با استخدام ابزارهای علمی در فضای رقابتی فوق‌العاده شکننده، به وظایف حداقلی خود عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، گفت: دفتر تبلیغات در عرصه‌های جدید و نیازمندی‌های امروز در عرصه فرهنگ و حوزه دین پیشگام بوده و در خط مقدم حرکت می‌کند و به همین خاطر از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماد روشنفکری حوزه لقب گرفته است.

گفتنی است، پایگاه اینترنتی پژوهشکده انتظار نور به نشانی http://monjee.com/ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

  • ۸۷/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">