ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک‌های انبوه و کلامی با رگولاتوری

| شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

سعید همتی - چندی پیش سرانجام رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از معمای یکی از پرونده‌های لاینحل حوزه ICT پرده‌برداری کرد. رییس محترم این سازمان در اظهاراتی شجاعانه اعلام کرد این سازمان با توقف ارسال پیامک‌های انبوه موسوم به ارزش‌افزوده مخالف است.

وی در خصوص چرایی این مخالفت گفته: «پیامک‌های ارزش‌افزوده یک نوع تجارت تازه است که عده‌ای عمدتا از قشر جوان در این بازار فعال شده‌اند و از آن کسب درآمد می‌کنند. بنابراین اگر سامانه‌ای قرار داده شود که این نوع پیامک‌ها را مشترکان دریافت نکنند، مشترک با یک درخواست تمام پیامک‌های ارزش افزوده را قطع می‌کند و دیگر این تجارت رشد نمی‌کند.»

آری، این موضوع همواره برای کارشناسان پرسش بود که چرا زمانی‌ که با یک دستورالعمل بسیار ساده می‌شد، تمام مشترکان اسیر دست پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش‌افزوده را نجات داد، تعلل و بی‌توجهی به این موضوع شده است؟

رییس رگولاتوری به زبان ساده معتقد است که عده‌ای جوان از این راه نان می‌خورند و این هم نوعی اشتغال است. اما اینکه برخی از این نان‌ها به چه قیمت و کیفیتی از جیب مردم در می‌آید، مغفول مانده است.

اگر بخواهیم از این جنس اشتغال‌ها از جیب مردم ایجاد کنیم که به خیلی‌های دیگر هم می‌توان نان رساند؛ کما اینکه کم نیستند این نوع ایجاد انحصارها و نان‌رسانی‌ها.

اما بد نیست حداقل اگر رگولاتوری با جمع شدن بساط کسب‌وکار شاغلان پیامک‌های انبوه مخالف است، لااقل تدبیری برای سالم‌سازی این بازار داشته و فکری نیز به حال مشترکانی کند که به‌نوعی به اسارت درآمده و شبانه‌روز به‌دنبال یافتن راهی برای فرار از این زورگیری الکترونیکی هستند؛ زیرا از نظر شرعی نیز ایجاد آزار و مزاحمت و کسر پول بدون رضایت مالک، جایز نبوده و حرام محسوب می‌شود.

پس بد نیست حالا که به شکل شفاف از فعالان این عرصه حمایت می‌شود که البته اشکالی هم ندارد، حداقل حقوق مشترکان نیز مدنظر باشد و به‌گونه‌ای رفتار کرد تا افرادی که در حوزه ارسال پیامک‌های انبوه، تبلیغاتی و ارزش‌افزوده فعال هستند از عده‌ای که با سوءاستفاده همه را نسبت به این خدمات بدبین کرده، جدا کنند و زمینه فعالیت سالم و شرعی ایجاد شود.(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">