ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیام‌رسان‌ها در خدمت قاچاق

| دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

مریم عسگری - در پی افزایش حدود 70 تومانی قیمت دلار در 10 روز گذشته بازار خرید و فروش کالاهای دیجیتال نیز مانند کامپیوتر با رشد قیمت مواجه شد.
این در حالی است که نمایندگی های فروش به ثبات قیمت ها اصرار دارند و اعلام می کنند با وجود رشد قیمت دلار، نرخ کالاهای صوتی و تصویری افزایش نیافته است و علاوه بر این به دلیل برگزاری جشنواره های فروش تابستانی به خریداران تخفیف و هدیه ضمن خرید نیز ارایه می شود.
بررسی های بازاری درباره روند قیمت ها در بازار گویای این موضوع است که قیمت ها نسبت به دو هفته قبل دست کم 5 درصد افزایش یافته است. در کنار این اتفاق در بازار شاهد رشد تقاضا برای کالاهای بدون گارانتی یا کالاهایی با گارانتی های متفرقه هستیم.
این موضوع که مورد تایید نمایندگی های فروش نیز است، نشان دهنده تلاش های بی نتیجه مسوولان در مقابله با کالاهای قاچاق است.
به گفته موسی رحمتی، یکی از فعالان بازار تلویزیون در خیابان جمهوری، کسب و کار قاچاق فروش ها با استفاده از شبکه های اجتماعی رونق بیشتری گرفته است. 
البته این تجربه و مشاهده همه ما در پیام رسان هاست و هر روز تعدادی پیام با محتوای عرضه کالاهای صوتی و تصویری و لوازم خانگی برای ما ارسال می شود. رحمتی نیز می گوید که  برای مثال در هفته گذشته برای شخص او، چندید پیامک ارسال شد که حاوی فروش تلویزیون، کولر گازی و سینمای خانگی بدون واسطه از بانه بود. به گفته وی در تماسی که با شماره درج شده در پیامک داشتم، مشخص شد که کالاها با قیمتی نزدیک سه چهارم قیمت نمایندگی ها و بدون هزینه حمل و نقل به دست خریدار می رسد.
این درحالی است که برخی از نمایندگی های فروش بابت ارسال کالا به مقصد مشتری هزینه حمل و نقل را از وی دریافت می کنند.
این فعال بازار با بیان این که بازار کالاهای صوتی و تصویری بیمار است، می گوید: متاسفانه قاچاق فروش ها نه تنها تبلیغات پیامکی، تلگرامی و اینستاگرامی مفصلی برای محصولات خود می کنند، بلکه پروموشن های خوبی چون هزینه حمل و نقل رایگان از بانه به تهران یا تخفیف های خوب به مشتری ارایه می دهند که در مقایسه با پروموشن های شرکتی که شامل کارت هدیه 200 هزار تومانی است که آن هم برای خرید محصولات برند مورد نظر است، حسابی به چشم می آید.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته های همکارش می گوید: شاید بهتر باشد به جای تلاش های بی نتیجه برای مقابله با قاچاق یا حتی در کنار این تلاش ها شرکت های عرضه کننده کالا روی هدایای ضمن خرید و تسهیلات خرید و ارایه تخفیف تمرکز کنند تا به این ترتیب در مقابل قاچاق فروش ها برگ برنده ای داشته باشند.(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">