ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیام وزیر ارتباطات به مناسبت روز جهانی ارتباطات

| جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات، 27 اردیبهشت‌ماه، این روز را تبریک گفت.

محمد سلیمانی در پیام خود ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات آورده است:

«کشورهای جهان در حالی بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه را به‌عنوان روز جهانی ارتباطات گرامی می‌دارند که تحولات شگرف فن‌آوری‌های ارتباطات و اطلاعات موجب گردیده است در کسری از ثانیه، اطلاعات وسیعی را بین آحاد بشر در سراسر گیتی جابه‌جا نماید و این پدیده شگفت‌آور تحولات عظیمی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی بوجود آورده و شیوه زندگی را متفاوت ساخته است.

اگرچه خرد، دانایی و آگاهی در همه اعصار، زیربنای رشد جوامع و برتری آنها بشمار می‌آمده است و نقش اساسی در توسعه داشته اما امروز به یک ضرورت اجتناب ‌ناپذیر تبدیل شده که حتی ادامه حیات فردی و اجتماعی ابناء بشر مستلزم و متکی به آن شده است.

در عصر حاضر، فن‌آوری‌های ارتباطات و اطلاعات سرعت تولید، ذخیره، توزیع، پردازش و بهره‌برداری از دانش و اطلاعات عمومی و تخصصی را به‌حد غیر قابل تصوری افزایش داده است، که نرخ دو برابر شدن دانش بشری در هر دو سال تنها یکی از دستاوردهای آنست.

امروز ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات توانسته است فرآیندهای چند ماهه را به چند ثانیه کاهش دهد و علاوه بر آن، دقت و صحت امور را بطور چشم‌گیر افزایش دهد. در فضایی با این ویژگی‌های برجسته، خدمات دولتی، خدمات آموزشی، خدمات تجاری و بانکی، خدمات بهداشتی و سلامت و هر نوع خدمات قابل تصور دیگر الگو و نمایی دیگر بخود گرفته است».

در ادامه پیام وزیر ارتباطات آمده است: «امروز ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان زیرساخت اساسی توسعه کشورها تلقی می‌گردد و کشورهای جهان در یک رقابت سخت، بدنبال بهره‌مندی هر چه بیشتر از آن هستند.

اکنون که این پدیده شگفت‌انگیز عصر حاضر توانسته است پیوند میلیاردها انسان روی کره خاکی را بگونه‌ای برقرار نماید که در چشم بهم زدنی همه گونه اطلاعات نوشتاری، دیداری، شنیداری را بین آنها مبادله نماید، فرصت بسیار طلایی است که آزاد‌اندیشان و عدالتخواهان جهان بخصوص امت اسلامی با وحدت و همدلی، در فضای بوجود آمده گرد هم آیند و ندای صلح و دوستی و عدالت و برابری را در عالم بگسترانند و نوید پیروزی حق بر باطل بگوش جهانیان برسانند.

خدمتگزاران حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور مفتخرند که با عنایات الهی توانسته‌اند در فاصله زمانی کمتر از سه سال که از دوره دولت نهم می‌گذرد تحولات شگرف و چشمگیری هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در کلیه حوزه‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور ایجاد نمایند.

ظرفیت خدمات ارتباطی و فن‌آوری اطلاعات کشور چند برابر مجموع ظرفیت‌های ایجاد شده همه سال‌های قبل از این دوره گردیده و با تنوع بیشتر و قیمت‌ پائین‌تر به ملت شریف ایران عرضه شده است. واگذاری میلیون‌ها خط تلفن ثابت و به‌روزآوری آن در سراسر کشور، دهها میلیون خط تلفن همراه و برقراری ارتباطات اینترنتی و داده‌ای برای بیش از 12 میلیون کاربر، 16 هزار بانک، شش هزار مدرسه، صدها نقطه دانشگاهی، هزاران جایگاه بنزین و مراکز خدماتی، ده‌ها هزار شعبه اخذ رأی در انتخابات اخیر، ده‌ها شبکه اختصاصی اقتصادی، تجاری و خدماتی که علاوه بر برقراری ده‌ها میلیون ارتباط روزانه بین هموطنان، پیر و جوان، شهری و روستایی، بستر توسعه علم و دانش، آموزش الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، مدیریت مصرف سوخت، انتخابات الکترونیکی و دهها نوع خدمات جدید دیگر را فراهم سازد».

سلیمانی در ادامه‌ی پیام خود آورده است: «همچنین با افزایش چند برابری ظرفیت ارتباطی کشور با شبکه های جهانی، موجب تعامل و تبادل اطلاعات و انتقال فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی گردد.

روز جهانی ارتباطات امسال مناسبت‌های دیگری هم دارد اول آنکه با سال نوآوری و شکوفائی همراه شده نامی که با توجه به استعدادهای فراوانی که در گوشه کنار این مرزوبوم وجود دارد، به حق از سوی مقام معظم رهبری برگزیده شده است و بدون شک ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با فراهم آوردن امکان دسترسی به اطلاعات می‌تواند یکی از اصلی‌ترین بسترهای زمینه ساز خلاقیت و نوآوری در کشور باشد.

دوم اینکه به‌عنوان ارتباط دهی به ناتوانان نیز نامیده شده است. مناسبت آن بدین جهت است که فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات می تواند بسیاری از ناتوانی‌های جسمی افراد ناتوان را جبران و آنان را برای فعالیت های فردی و اجتماعی بیشتر آماده نماید.

به امید روزی که توسعه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در کشور بستر نشر و گسترش سجایای اخلاقی و فرهنگ غنی اسلامی در سراسر عالم باشد و ملت سلحشور و فرهنگ ساز و فرهنگ گستر ایران اسلامی از این طریق منادی صلح و دوستی، مهر و محبت، عدالت و برابری، علم و دانش و رشد و تعالی انسان‌ها در سراسر عالم باشند».

  • ۸۷/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">