ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیشنهاد یک شرکت برای ارتقای سرعت اینترنت

| چهارشنبه, ۲۳ دی ۱۳۸۸، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

هنوز برخی مناطق فاقد امکانات مورد نیاز برای ارائه سرویس ADSL هستند و کاربران مجبورند همچنان از دایل‌آپ استفاده کنند و استفاده از دایل‌آپ نیز با توجه به سرعت پایین آن مشکل‌ساز است و برای دانلود برخی فایل‌ها نیز نمی‌توان با استفاده از این سرعت کاری کرد و مدت زمان زیادی باید برای این کار باید صرف شود.

رضا کلاهدوز - مدیر شرکت اینترنتی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: دغدغه‌های کاربران اینترنت در کشورمان در ماه‌های اخیر به نسبت چند سال گذشته بهتر شده است اما هم‌چنان موضوعاتی وجود دارد که برای کاربران مشکل‌ساز شده است.

به گفته این کارشناس هزینه پهنای باند اینترنت در کشور بالاست و این یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران اینترنت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه سرعت اینترنت در کشورمان پایین است خاطر نشان کرد: پایین بودن سرعت اینترنت نیز یکی دیگر از دغدغه‌های کاربران محسوب می‌شود که البته در سرویس دایل‌آپ بسیار پایین‌تر است و کاربران می‌توانند با استفاده از اینترنت پرسرعت مشکل خود را برطرف کنند اما این سرویس نیز در همه جا برای کاربران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا طرح سرعت پایین دسترسی به اینترنت در کشور در حالی است که اخیرا یکی از شرکت‌های ایرانی مدعی شده است که با استفاده از سرویسی به نام "شتاب" کاربران اینترنت هیچ مشکلی برای دانلود فایل‌های حجیم، فیلم، موسیقی و غیره نخواهند داشت.

در اطلاعیه روابط عمومی این شرکت اینترنتی در مورد مزیت‌های این ویژگی‌ آمده است: زمانی که کاربر در ساعات پرترافیک روز ( 8 تا 1) از اینترنت استفاده می‌کند، سرعت دسترسی او به اینترنت بسته به نوع سرویس انتخابی 128kb یا 256kb و در حداقل مقدار خود خواهد بود، ولی در ساعات کم ترافیک (1 تا 7) سرعت دسترسی کاربر به اینترنت تا 1500kb قابل افزایش است.

در حالی که این شرکت همچنین سرویس شتاب را، سرویس کاملا اقتصادی معرفی کرده و متذکر شده است که دریافت یک سرویس با سرعت 1500kb از نظر هزینه، چند برابر از این سرویس گرانتر است. گفتنی است شتاب برروی بستر وایمکس و ADSL قابل عرضه است اما هنوز خبری مبنی بر راه‌اندازی رسمی این سرویس از سوی مسوولان دولتی اعلام نشده است.

  • ۸۸/۱۰/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">