ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیش‌بینی تحولات بزرگ در حوزه فاوا

| شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - تقریبا روزی نیست که در برخی رسانه‌های حوزه فاوا از یک و گاه تا پنج خبر در روز از محمدجواد آذری جهرمی وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر نشود.

وزیر جدید به تمامی مسایل حوزه کاری خود، از درخواست یک نت‌وند گرفته تا رویدادهای دنیای واقعی توجه داشته و واکنش نشان می‌دهد و اتفاقا بخش عمده‌ای از رسانه‌های حوزه ICT نیز با علاقه و ولع خاصی به بازتاب نظرات، اقدامات و دستورات وی می‌پردازند.

اما برای آنکه نمایی از آنچه در مدت کوتاه مسوولیت وزیر جدید گذشته، داشته باشیم، مرور برخی از موارد که روی سایت وزارت ارتباطات و دیگر منابع منتشر شده، خالی از لطف نیست:

هم‌اندیشی با وزرای ارتباطات پس از انقلاب، دیدار با دبیر کل سازمان اپسکو، دستور رفع مشکل کارمند مخابرات ارومیه، عضویت در 4 شبکه اجتماعی داخلی، رفع مشکل برخی بازی‌های خارجی، هماهنگی با وزیر خارجه برای پیگیری حذف چند اپ ایرانی از بسترهای خارجی، پیگیری مشکلات تاکسی‌های اینترنتی، دستور رفع مشکل پیامک‌های تبلیغاتی، پیگیری مذاکره با سازنده چالش نهنگ آبی، دستور اصلاح روش نرخ‌گذاری اینترنت، پیگیری بازگشت پیام صوتی تلگرام، پیگیری رفع فیلتر توییتر، دستور ارایه آمارهای ارتباطی استانی، دستور انتشار میزان شکایات مردم از شرکت‌های اینترنتی، دستور تهیه نقشه راه فضایی، صدور احکام انتصاب‌های جدید، سفرهای استانی، بازدید از همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، دستور حمایت از توسعه فناوری کوانتومی، دستور تشکیل کمیته حمایت از حقوق کاربران ICT، دستور به مخابرات برای ارایه طرح توسعه ارتباطات روستایی و ...

موارد فوق تنها گوشه کوچکی از اقدامات وزیر ارتباطات محسوب می‌شود. موضوعی که البته چندی قبل از سوی محمود واعظی پیش‌بینی شد و وی گفت: «وزارت ارتباطات و بخش خصوصی با یک مدیر جوان در آستانه جهش هستند.»

البته به اقدامات وزیر جدید و پیش‌بینی وزیر قبلی، همانطور که ذکر شد باید استقبال رسانه‌ها، کاربران فضای مجازی و البته رضایت فعالان بخش خصوصی را هم افزود. میزان استقبال از عملکرد جهرمی تا جایی پیش رفت که چند خبرگزاری روز گذشته به نقل از صفحه اینستاگرام طرفداران رئیس جمهور، او را به عنوان فعال‌ترین و کارآمدترین وزیر کابینه دوازدهم تا به امروز، معرفی کردند.

مخلص کلام اینکه مجموع آنچه ذکر شدنشان می‌دهد که تحولات بزرگ و گسترده‌ای در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورده است. (منبع: فناوران)

  • ۹۶/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">