ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیش‌بینی 12 میلیون ثبت‌نام سیم‌کارت

| جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با بیان این که برای سال آینده پیش‌بینی ‌١٢ میلیون ثبت‌نام انجام شده است، گفت: قبول دارم که این حجم ثبت‌نام با ‌١٤ میلیون ثبت‌نام سال جاری حجم سنگینی است و مشترکان ما را تقریبا به حدود ‌٣٨ میلیون نفر خواهد رساند اما در حال آماده‌سازی شرکت برای پاسخگویی به این میزان هستیم.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل چهار میلیون ثبت‌نام سیم‌کارت دیگر تا پایان سال جاری انجام شود، در هر صورت برنامه‌ی ما برای حدود ‌١٤ میلیون سیم‌کارت است و در حال حاضر بالغ بر ‌٦/٣ میلیون نفر در نوبت واگذاری قرار دارند.

به گفته‌ی او امسال براساس بودجه برای سه میلیون ثبت‌نام پیش‌بینی انجام شد و در برنامه‌ی داخل شرکت، شش میلیون پیش‌بینی صورت گرفته بود اما تاکنون بالغ بر ده میلیون نفر از بهمن‌ماه سال ‌٨٥ تا ‌٢٢ آذرماه ثبت‌نام کردند که هفت میلیون از این تعداد طی پنج ماه گذشته ثبت‌نام شده به طوریکه میانگین در هر ماه ‌٤/١ میلیون ثبت‌نام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور در حال حاضر به حدود ‌٤٠ درصد رسیده است و پیش بینی می‌کنیم تا سال آینده به بالغ بر ‌٦٠ تا ‌٦٥ درصد افزایش یابد.

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار طبق بودجه‌ی مصوب شورای اقتصاد برای سه سال ‌٨٤، ‌٨٥ و ‌٨٦، دو هزار میلیارد تومان برای حداقل واگذاری ‌٢٠ میلیون در نظر گرفته شد که تا پایان سال ‌٢٥ میلیون حداقل تعهد ماست.

او افزود: در حال حاضر ‌٥/٢١ میلیون مشترک در شبکه وجود دارد و ‌٥/٣ میلیون هم در نوبت قرار دارند و برای عمل به تعهد باید نسبت به واگذاری این میزان باقی مانده اقدام کنیم.

صدوقی با اشاره به آمار سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی گفت: این حجم از ثبت‌نام پیش‌بینی نمی‌شد اما تمام توان شرکت و شرکت‌های مخابرات استانی به کار گرفته شده تا بتوانیم سیم‌کارت متقاضیان را در کوتاه ترین زمان ممکن واگذار کنیم.

او گفت: کل ظرفیت شبکه‌ی IN سه میلیون بود که در حال حاضر به پنج میلیون رسانده شده و قرار است تا اواخر دیماه به ‌١٠ میلیون رسانده شود چرا که تا توسعه انجام نشود، امکان واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری وجود نخواهد داشت؛ کار در ‌١٠ استان عقب بوده و لازم است امکانات لازم ایجاد و سیم‌کارت‌ها واگذار شوند.

صدوقی همچنین درباره‌ی سومین دوره‌ی همایش روسای ادارات مشترکان شرکت ارتباطات سیار که در شیراز برگزار شد، گفت: در این همایش گزارش عملکردها و برنامه‌های شرکت و گزارش کارگروه‌های مختلف در این بخش ارایه شد.

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ارزیابی‌هایی انجام شد که طبق آن در سال جاری پنج استان به عنوان استان‌های برتر در بحث ارایه‌ی خدمات مشترکان شناسایی شدند که شامل استان‌های خراسان رضوی، گیلان، اصفهان، فارس و یزد بودند که از مسوولان مربوطه در این همایش تقدیر به عمل آمد.

او درباره علت برگشت داده شدن طرح کاهش قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی به مخابرات برای انجام بررسی‌های بیش‌تر اظهار کرد: این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیدم و دقیقا مطلع نیستم که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چه اشکالی نسبت به این موضوع گرفته است.

او افزود: قطعا باید نظر سازمان تنظیم مقررات نسبت به این قضیه بررسی شود تا طبق همان نظرها، نسبت به اصلاح این پیشنهاد اقدام شود.

  • ۸۶/۰۹/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">