ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیچیدگی در اوضاع توزیع کارت های اینترنتی

| يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۸۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات گفت: اتحادیه‌ی توزیع کنندگان و فروشندگان جراید تنها مرجع توزیع کننده‌ی کارت‌های اینترنتی نبوده و فاقد وجه‌ی قانونی دراین موضوع هستند.
مهندس «محسن پازری» در گفت‌وگو با(ایسنا)، با اشاره به این که طرح ساماندهی وضعیت ارائه‌ی اینترنت و کارت‌های اینترنت در کشور، در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است، اظهار داشت: این طرح تنها به کارت‌های اینترنت محدود نمی‌شود، بلکه طرحی جامع و در برگیرنده‌ی تمام مباحث مطرح در این حوزه است.
وی افزود: رویه‌ی نظارت؛ شامل مجوزهای اولیه، نظارت بر نحوه‌ی ارائه‌ی سرویس، دریافت شکایات، کنترل کیفیت و سرویس شرکت‌ها است تا به عنوان مثال در صورت بی‌نام و نشان بودن کارت‌ها، پی‌گیری و برخوردهای لازم صورت گیرد.
وی با بیان این که طرح هولوگرام کارت‌های اینترنتی یکی از استانداردهای مطرح در راستای انجام نظارت و ساماندهی می‌باشد، اظهار داشت: در این زمینه اختلاف نظراتی میان مراجع صنفی این حوزه وجود دارد اما اصل موضوع از جانب همه مورد قبول است اما نهایتا وزارت ارتباطات به عنوان نهاد مسوول مراحل نظارتی را پیگیری خواهد کرد.
پازری با بیان این که بر اساس طرح ساماندهی، مشخص کردن وضعیت کارت‌های اینترنتی در اولویت کاری قرار گرفته است، در مورد طرح مباحثی از سوی اتحادیه‌ی توزیع کنندگان، فروشندگان جراید مبنی بر این که صرفا نسبت به توزیع کارت‌های اینترنت با هولوگرام تایید شده از سوی انجمنی خاص اقدام خواهد کرد، گفت: شرکت‌های ISP به عنوان عوامل اجرایی درگیر این کار هستند و باید پاسخگو باشند اما توزیع کنندگان و فروشندگان جراید تنها مرجع توزیع کننده‌ی کارت‌های اینترنتی نبوده و فاقد وجه‌ی قانونی دراین موضوع هستند، در همین رابطه در شورای فناوری اطلاعات وزارت ICT نیز بحثی در مورد تعیین و نظارت بر فروشگاه‌های مجاز توزیع کننده‌ی کارت‌های اینترنتی در حال پیگیری است.
مدیرکل دفتر امور اجرایی IT وزارت ارتباطات با اشاره به این که وزارت ارتباطات وارد مسایل صنفی مطرح در این رابطه نمی‌شود، تصریح کرد: مباحث مربوطه به سیاست‌گذاری و نظارت بر این کار حتما باید با هماهنگی وزارت ارتباطات باشد.
پازری یادآور شد: نهادهایی در این قضیه مورد قبول هستند که هماهنگی بیشتری با وزارت ارتباطات دارند اما طرح نهایتا پس از شنیدن نقطه نظرات، ایم امر در سطح وزارتخانه به تصویب خواهد رسید.
مدیرکل دفتر امور اجرایی IT وزارت ارتباطات افزود: در همین ارتباط هولوگرام‌هایی توسط یکی از انجمن‌ها به ما ارائه شده است اما از نظر زمانی نتیجه‌ی این بحث کاملا مشخص نشده و باید با برگزاری جلسات نهایی شود.
در همین حال رییس اتحادیه‌ی ماشین‌های اداری، رایانه، انفورماتیک ومخابرت شهرستان تهران نیز گفت: باید بررسی شود که اتحادیه‌ی توزیع کنندگان و فروشندگان جراید، مجوز جمع‌آوری کارت‌های اینترنتی فاقد هولوگرام را از چه منبعی دریافت کرده است، چرا که مجمع اصلی ساماندهی کارت‌ها‌، انجمن صفنیISP‌ها است .
«علی رضا مراتی»، در گفت‌وگو با(ایسنا)، در پی غیر مجاز اعلام شدن هولوگرام انجمن ISP‌ها از سوی اتحادیه‌ی توزیع کنندگان و فروشندگان جراید افزود: انجمن صنفی ISP‌ها مسؤول ساماندهی کارت‌های اینترنتی است و کارت‌های اینترنتی معمولا توسط انجمن صنفی ISP‌ها صادر می‌شود پس طبیعی است ساماندهی آن‌ها نیز باید توسط انجمن انجام شود .
او با بیان این‌که روند فعلی توزیع کارت‌های اینترنتی صحیح نیست، تصریح کرد: انجمن ISP‌ها کارت‌های اینترنتی را از طریق مغازه‌ها ، فروشگاه‌ها و کیوسک‌های سطح شهر توزیع می‌کند که این صحیح نبوده و باید مبدا مشخصی برای توزیع وجود داشته باشد.
رییس اتحادیه‌ی ماشین‌های اداری، رایانه ، انفورماتیک ومخابرت شهرستان تهران ، با توصیه به کلیه طرف‌های حاضر در بحث کارت‌های اینترنتی هولوگرام دار گفت: ادعایی که می‌گوید از طریق اداره اماکن، کارت‌های فاقد هولوگرام انجمن شرکت‌های انفورماتیک از بازار جمع آوری می‌کند، فقط ادعاست و باید بررسی شود که اتحادیه‌ی توزیع کنندگان و فروشندگان جراید مجوز انجام چنین کاری را از کدام مرجع یا دستگاهی کسب کرده است .
گفتنی است که چندی پیش اتحادیه‌ی توزیع کنندگان و فروشندگان جراید کشور اعلام کرده بود که هولوگرام انجمن ISP ها فاقد اعتبار است و تنها هولوگرام مجاز کارت‌های اینترنتی، هولوگرام انجمن شرکت‌های انفورماتیک است

  • ۸۴/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">