ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیگیری اصلاح قانون صیانت از حریم فیبر نوری

| سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰۳:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلات قانون صیانت از حریم فیبر نوری گفت: در صورت امکان پیگیر اصلاح این قانون و رفع مشکلات آن هستیم.

محمد خواجه‌پور در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اینکه موضوعاتی در رابطه با اصلاح قانون صیانت از حریم فیبر نوری در مجلس مطرح شده گفت: حتماً نمایندگان موضوع را از طرف خودشان مطرح کرده‌اند، البته قانون صیانت از حریم فیبر نوری در مجلس تصویب شده، به سازمان مربوطه نیز ابلاغ شده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد تصویب این قانون مشکل چندانی از شرکت زیرساخت حل نکرده و علاوه بر این مشکلاتی را نیز بر سر راه توسعه فیبر در کشور ایجاد کرده، آیا شما در جریان هستید، گفت: بنده در جریان این موضوع هستم.

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات همچنین در خصوص اینکه آیا وزارت ارتباطات تلاشی برای رفع مشکلات قانون صیانت از حریم فیبر نوری دارد، گفت: بله، در صورت امکان پیگیر رفع مشکل موجود خواهیم بود.

به گزارش فارس، پس از گذشت یک سال از تصویب قانون صیانت از حریم فیبر نوری کشور، علی مطهری رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به ایرادات و مشکل تراشی این قانون بر سر راه توسعه فیبر نوری در کشور، از رایزنی برای اصلاح قانون صیانت از حریم فیبر نوری خبر داد و گفت: اصلاحیه این قانون با تدوین لایحه یا طرح به مجلس برده خواهد شد.

بنابراین گزارش، لایحه صیانت از حریم مسیرهای شبکه کابل فیبر نوری شبکه مادر مخابراتی کشور در سوم تیر 86 هیئت وزیران به تصویب رسید و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ 14 مرداد 87 به مجلس برده شد.

بنابراین گزارش، قانون فوق مشتمل بر پنج ماده و یک تبصره در جلسه علنی روز سه‌شنبه اول اردیبهشت 88 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23 همان ماه به تأیید شورای نگهبان رسید.

  • ۸۹/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">