ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیگیری برای تجهیز حجاج به دستبند الکترونیکی

| يكشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست سازمان حج و زیارت افزود: به دلیل نبود رابطه سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی صدور روادید برای حجاج ایرانی به صورت الکترونیکی صورت خواهدگرفت.

حمید محمدی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: اطلاعات زائران ایرانی در سایت وزارت حج عربستان به صورت الکترونیکی بارگذرای خواهد شد و بعد از تایید آنها در سیستم سازمان حج و زیارت هم پرینتی از آن خواهیم داشت که کلیت این روادید به همین صورت و به حالت الکترونیکی خواهد بود.

سرپرست سازمان حج و زیارت درباره نصب دستبندهای الکترونیکی به حاجیان کشورمان خاطرنشان کرد: موضوع نصب دستبند پیشنهاد ما بوده که از این طریق حاجیان خود را در زمان بروز حادثه و یا وقایع مختلف سریع‌تر شناسایی کنیم اما طرف سعودی به ما اعلام کرده که این امر در دستور کارشان قرار داشته است. این در حالی است که نه در حج سال گذشته و نه در حج سال 96 اجرای نصب دستبند الکترونیکی از سوی سعودی‌ها برای حاجیان در دستور کار آنها قرار ندارد.

حمید محمدی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: نصب دستبند الکترونیکی در دستور کار سازمان حج و زیارت در قبال حاجیان ایرانی وجود دارد و می‌کوشیم تا اطلاعات اولیه و هویتی حاجیان کشورمان را در قالب این دستبند الکترونیکی ذخیره داشته باشیم.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام قاضی عسکر خاطرنشان کرد: هدف ما از نصب دستبندهای الکترونیکی شناسایی فرد در سریع‌ترین وقت و زمان ممکن است ضمن اینکه سوابق بیماری وی به دلیل سن بالای اکثر حاجیان ما می‌تواند در مواقع بحرانی کمک‌حال ما باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانیافزود: نصب این دستبندها به هیچ وجه الزامی نیست اما ما به دلیل رعایت مسائل امنیتی و سلامت حجاج کشورمان ناچار به اجرای این امر هستیم.

  • ۹۵/۱۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">