ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلی بگوییم: نباید هر چیز رایگانی را که پیدا می‌کنید دانلود کرده و یا لینک‌هایی را که وعده وعیدهای چشمگیر به شما می‌دهند باز نمایید. چیزی که در ظاهر رایگان است هنوز هم برای شما هزینه خواهد داشت. برخی گیمرها به این ایده که می‌گوید «دانلود گیمی مستقیم از وبسایتی رندوم ایرادی ندارد (حتی اگر قبلاً به آن برخورد هم نکرده باشند)» عادت کرده‌اند. مرتب‌سازی چنین دامنه‌ی پراکنده‌ای از محصولات می‌تواند سخت باشد و درست در همین اوضاع و احوال است که اسکمرهای اینترنتی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. در ادامه با ما همراه شوید تا در خصوص نحوه‌ی انتخاب یک گیم بطوریکه بعدها ناامیدتان نکند توصیه‌هایی به شما بدهیم.


گیم‌ها را از منابع قابل‌اطمینان دانلود کنید 
هر سال شاهد ظهور پلت‌فرم‌های گیمینگ بیشتر و بیشتری هستیم: جایگاه بالای استیم در بازار، پلت‌فرم‌های Origin، uPlay، Epic Games Store و سایرین را ترغیب کرد تا تلاش کنند محصولات مخصوص به خود را توسعه دهند. و بسیاری از توسعه‌دهندگان مستقل دوست دارند مستقیماً گیم‌ها را روی سایت شخصی خود بفروشند تا بدین‌ترتیب دیگر جلوی پرداخت کمیسیون به فروشگاه‌ها را بگیرند. بنابراین، برخی گیمرها به این ایده که می‌گوید دانلود گیمی مستقیم از وبسایتی رندوم ایرادی ندارد (حتی اگر قبلاً به آن برخورد هم نکرده باشند) عادت کرده‌اند.

مرتب‌سازی چنین دامنه‌ی پراکنده‌ای از محصولات می‌تواند سخت باشد و درست در همین اوضاع و احوال است که اسکمرهای اینترنتی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. بعنوان مثال، آن‌ها پای گیمرها را به سایت‌های فیشینگ باز می‌کنند؛ جایی که بدافزاری را توزیع می‌کنند که اساساً اینطور ساخته شده که شبیه به گیم‌های جدید یا عناوین معروف و رایگان (مانند فورتنایت) باشد. از این رو چنانچه از شما خواسته شد چیزی را از سایتی ناشناخته دانلود کنید، وسوسه نشوید و در برابر این حس خود مقاومت کنید. (در ضمن، هرگز روی لینک‌هایی که از سوی غریبه‌ها می‌آیند کلیک نکنید؛ حتی یک کلیک ساده روی URL می‌تواند کلی چیزهای آلوده را برای شما دانلود کند). 


به طور دستی آدرس فروشگاه گیم را داخل مرورگر خود وارد کنید
لینک‌هایی که ادعا می‌کنند شما را به سایت‌هایی رسمی رحیل خواهند کرد همیشه هم وعده وعیدهایشان درست از آب درنمی‌آید. اگر کسی روی تالار گفت‌وگویی پستی نوشت که در آن ادعا شد شما می‌توانید مجموعه Battlefield را به طور رایگان از فروشگاه Origin دانلود کنید، پیش از وارد کردن نام کاربری و پسورد خود روی هر پیجی که لینک بازش می‌کند حسابی حواس خود را جمع کرده و دقت کنید.

این سایت ممکن است تقلبی باشد و میزبان آدرسی درست مشابه آدرس آن فروشگاه واقعی. هکرها می‌خواهند اطلاعات لاگین شما را جمع‌آوری کرده و اکانت شما را سرقت کنند. کلی بگوییم، حتی اگر پیشنهادی روی تالار گفت‌وگو به طور مشکوکی سخاوتمندانه به نظر نرسید هم باز باید حواس خود را جمع‌ کنید چون ممکن است ترفند و حقه‌ای در کار باشد. بهتر آن است که از کلاینت‌های رسمی فروشگاه‌های بازی استفاده نموده و یا URL مربوطه را به طور دستی در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید.


به دنبال ناشرین و توسعه‌دهندگان تأییدشده و معتبر باشید
حتی استودیوهای کوچک نیز می‌توانند گیم‌هایی بیرون دهند که در نهایت موفقیت‌شان گوش جهان را کر کند؛ بنابراین گیمرها درست همانقدر که در کمین منتشرکنندگان بزرگ و نامی نشسته‌اند همانقدر هم حواسشان به توسعه‌دهندگان تازه‌کار و جویای نام است. مجرمان سایبری که بدافزارهای خود را شبیه به الماس‌های قابل‌دسترسی در مراحل اولیه می‌کنند در حقیقت به دنبال اکسپلویت از چنین حس علاقه و کنجکاوریِ پلیر هستند. بنابراین، پیش از دانلود هر چیز ابتدا می‌بایست اطلاعاتی در خصوص این پروژه‌ی اینترنتی جستجو کنید. اگر توسعه‌دهنده با هر مشکل امنیتی مواجه شد به احتمال بسیار زیاد داستان‌هایی از آن را در تبادل نظر‌های تالارهای گفت‌وگو پیدا خواهید کرد. درست همینجاست که توصیه‌ی بعدی‌مان از راه می‌رسد:


تحلیل‌ها و نظرات سایر بازی‌کننده‌ها را مطالعه کنید
در سال 2018، کاشف به عمل آمد که توسعه‌دهندگان گیم Abstractism به طور مخفیانه مشغول استخراج رمزارز روی کامپیوترهای کاربران بودند. در حقیقت این گیمرها بودند که این نقشه‌ی موذیانه را نقش بر آب کردند. حتی پیش از اینکه دست ادمین‌های این پلت‌فرم در خصوص این اسکم رو شود، تحلیل‌ها و نظرات منفی و پر خشمِ گیمرها امتیاز این گیم را به شدت پایین آورده بود. بنابراین مطمئن شوید پیش از نصب گیم حتماً نظرات کاربران را در موردش مطالعه کرده‌اید. اگر از گیمی نقد بسیار شده است شاید باید راجع به آن تجدید نظر کنید.


از سطح محافظتی غافل نمانید
اینکه مدام گوش به زنگ باشید کار سختی است. با این حال، اگر به هر دلیلی از روی حواس‌پرتی روی لینکی کلیک کردید می‌توانید روی راهکاری مطمئن برای مبارزه با بدافزارها و اسکمرها حساب کنید. نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس می‌توانند پیش از اینکه وبسایتی جعلی لطمه‌ای وارد کند آن را شناسایی کرده، فایل‌های نصب را اسکن، فعالیت مشکوک را بلاک و از باارزش‌ترین داده‌های شما محافظت کنند.

برخی از گیمرها محافظت خود را غیرفعال می‌کنند تا عملکرد گیم بالا برود که خوب ایده‌ی از اساس غلطی است زیرا لحظه‌ای که راهکار آنتی‌ویروس شما غیرفعال می‌شود، سطح محافظتی درون‌سازه‌ای ویندوز به میدان می‌آید و بخش زیادی از منابع کامپیوتر شما را مصرف خواهد کرد. در مقایسه، برخی از راهکارهای طرف‌سوم از جمله Kaspersky Security Cloud حالت گیمینگی را ارائه می‌دهند که در آن نرم‌افزار آنتی‌ویروس در طول گیم‌پلی روی سی‌پی‌یو بسیار سبک لود خواهد شد. Microsoft Defender چنین قابلیتی را ارائه نمی‌دهد.


گیم را رایگان و در کمال امنیت بازی کنید
گیم‌هایی که بازی‌شان رایگان است درست به اندازه محصولات پولی کیفیت دارند و هیجان‌انگیزند. نمونه‌اش Dota 2، League of Legends، Fortnite و چندین پروژه توسعه مستقل دیگر روی Steam. با این حال همچنان باید جانب امنیت را رعایت کنید. گیم‌ها را فقط از منابع رسمی دانلود کنید. خوشنامی توسعه‌دهنده و ناشر را پیش از دانلود بازی بررسی کنید.

اگر از قبل سابقه‌ی فعالیت غیراخلاقی داشته باشد باید از دانلود گیم‌های آن خودداری کنید. نظرات و بازخوردهای کاربران مربوط به بازی را جست و جو کنید. اگر اسکم باشد سایر قربانی‌ها ممکن است در مورد چیزهایی نوشته باشند. با یک راهکار امنیتی از خود محافظت کنید. اگر از محصولات ما استفاده کنید دیگر نگران عملکرد بازی‌تان نخواهید بود. حالت گیمینگ ما مصرف منبع را کاهش می‌دهد.

منبع: کسپرسکی آنلاین

تنظیم: روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)

  • ۹۹/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">