ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چه کنیم؟

| يكشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - 1- یک ماهی می‌شود که نشریات کشور با بحران کمبود کاغذ مواجه‌اند و یک ماهی می‌شود که تقریبا تمام رسانه‌های کشور نسبت به این موضوع می‌نویسند و هشدار می‌دهند. نتیجه؟ تقریبا هیچ!

گره‌ کوچکی که به سهولت و به سرعت قابل بازشدن است، به هیچ انگاشته شده و از آن بدتر هیچ مقام مسوولی حتی از آن وعده‌های سرخرمنی هم نمی‌دهد. حال آنکه مدیران مسوول هر روز و هر هفته باید پول نقد دستشان بگیرند و از این دلال به آن دلال تماس بگیرند تا شاید با نرخ‌های چند برابر کاغذ بیابند. خب به نظر شما مطبوعات چه باید بکنند؟

2- یک سالی می‌شود که عده‌ای از مالباختگان موسسات مالی در تلاش برای رسیدن به پول خود هستند. اول رسانه‌ها نوشتند و فایده‌ای نکرد. بعد فیلم و تصاویر اعتراضات آنها در گوشه و کنار کشور پخش شد و فایده‌ای نکرد. بعد کار به خوابیدن جلوی نهادهای مختلف کشید و فایده‌ای نکرد. خب به نظر شما این افراد چه باید بکنند؟
3- در همین حوزه فاوا برخی طرح‌ها، مصوبات و مشکلات عمر بالای 40 سال، 15 سال و 13 ساله دارند و کوچکترین‌هایش هم 5 سال عمر دارند. در تمام این سال‌ها رسانه‌ها می‌نویسند و مشکلات همچنان پا برجا و طرح‌ها هم به سرانجامی نمی‌رسند. خب به نظر شما چه باید کرد؟
4- رنج و گلایه از تمام این‌ها یکطرف، اما موضوعات وقتی بغرنج‌تر می‌شود که برخی مسوولان به میان مردم رفته تا به اصطلاح مشکلاتشان را بشنوند و چهره‌ای مردمی از خود ارایه کنند. برخی مسوولان هم در فضای سایبری خود را با نظرات کاربران مشغول کرده‌اند و روی به توییت‌درمانی آورده‌اند و ظاهرا تصور می‌کنند مشکلات کشور را می‌توان با توییتر رفع کرد. خب به نظر شما مردم چه باید بکنند؟
5- این موضوعات وقتی حکم نمک پاشیدن به زخم‌ها را پیدا می‌کنند که برخی مسوولان به جای پاسخگویی و اقدام عملی مشخص و ملموس، خود در جایگاه شاکی قرار می‌گیرند و سخنرانی می‌کنند تا بگویند ما از مردم و در کنار مردم هستیم! خب اگر چنین است پس فرق آن مسوول با جوان بیکاری که در خانه نشسته و از مشکلات می‌گوید چیست؟ لابد فرقش این است که آن مسوول حقوق مکفی می‌گیرد از انبوهی مزایای شغلی برخوردار است و صدایش در چند رسانه هم پخش می‌شود! در چنین شرایطی به نظر شما مردم چه باید بکنند؟
6- و در نهایت تمام این موضوعاتی که سال‌ها روی هم تلنبار شده، وقتی منجر به ایجاد فضای ناامیدی، بدبینی و رها شده به نظر می‌رسند، که مردم از یکسو در زندگی روزمره خود و از سوی دیگر در خبرها شاهد فسادها و رانت‌های مالی، اداری و سیستمی خرد و کلان هستند و هر روز نیز پرونده جدیدی گشوده می‌شود. شما بگویید در چنین شرایطی به نظر شما مردم چه باید بکنند و اصولا چه می‌توانند بکنند؟ (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">