ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نتایج مطالعه‌اى بر روى جوانان و نوجوانان نشان مى‌دهد که افسردگى و تشویش از عوارض عضویت در اغلب شبکه‌هاى اجتماعى است؛ "کاربران اینستاگرام" ۶۳ درصد بیشتر از دیگران احساس بدبختی می‌کنند.

به گزارش تسنیم نتایج مطالعه‌اى بر روى جوانان و نوجوانان نشان مى‌دهد که افسردگى و تشویش از عوارض عضویت در اغلب شبکه‌هاى اجتماعى است اما این مشکل در میان کاربران اینستاگرام به طور ویژه برجسته است.

اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است و کاربران این شبکه اجتماعی بسیار بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌ها احساس بدبختی می‌کنند.

شبکه‌هاى اجتماعى ممکن است سبب شود انتظارات افراد از خودشان افزایش یابد و سبب کاهش اعتماد به‌نفس شود؛ اینستاگرام که شبکه‌اى مبتنى بر عکس‌هاى شخصى است از نظر ایجاد حس بد نسبت به خود و تشویش، بدترین وضعیت را دارد.

پیشنهاد مى‌شود با توجه به فواید و ضرورت وجود شبکه‌هاى اجتماعى، سعى شود تمهیداتى براى کاهش آثار منفى آن اندیشیده شود به طور مثال دریافت اخطار در صورت حضور طولانى‌مدت در شبکه اجتماعى، وجود امکان تشخیص عکس‌هاى ادیت شده همچنین دادن آموزش‌هاى لازم در مدارس در زمینه شبکه‌هاى اجتماعى و فواید و مضراتش و توانمند کردن جوانان براى حفاظت از سلامت روانى‌شان در این شبکه‌ها.

  • ۹۷/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">