ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارگروه مدیریت ICT در دولت تشکیل شد

| يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۸۸، ۰۴:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

هیئت وزیران در راستای مدیریت فناوری اطلاعات و ساماندهی زیرساخت‌های دولت الکترونیک و روان سازی ارائه خدمات الکترونیک به مردم، با تشکیل کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات موافقت کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (رئیس)، وزیر بازرگانی، وزیر اقتصاد، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و مشاور و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری اعضای این کارگروه هستند.

هیئت وزیران این تصمیم را در جلسه مورخ 22/9/1388 بنا به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت آن (فاوا) برای بررسی و تصمیم گیری در امور مربوط به سیاستگذاری، پیگیری، هدایت، راهبری و نظارت بر چگونگی پیشرفت فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت، ‌اختصاص و هدایت صحیح منابع مالی و بودجه برای اجرای طرح های کلان فناوری اطلاعات، اصلاح مقررات، استاندارد سازی، فرهنگ سازی و ایجاد فضاهای مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی، رعایت اصول حاکمیت و توازن بین توسعه و امنیت اطلاعات و دولت الکترونیک تشکیل می‌شود.

هیئت وزیران تصمیم گیری در خصوص امور اجرایی موضوعات یاد شده را به اعضای کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور در تصویب و اصلاح آیین نامه‌ها و مقررات مربوط به وزیران عضو کارگروه تفویض کرد و تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو کارگروه حسب مورد، در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت ماده (19) آیین نامه داخلی دولت قابل صدور است.

بر اساس این مصوبه، دبیرخانه کارگروه در دفتر هیات دولت مستقر می‌باشد. براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه در تاریخ 25/9/1388 و با شماره 189378/ت 43505 هـ از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

  • ۸۸/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">