ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کار سخت مدافعان

| شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - در روزهای پایانی کار دولت اوباما، شبکه خبری CNN در حال پخش یکی از سخنرانی‌های او در میان طرفدارانش بود. در بخشی از این مراسم زنی از جای خود بلند شد تا سوالی از رییس جمهور کند. او که یک سیاه‌پوست بود با هیجان گفت که از طرفداران اوباماست و هر دو دوره هم به او رای داده است.

او گفت هنوز هم اوباما را دوست دارد و از طرفدارانش است. اما جمله آخر او، همه و از جمله اوباما را به شدت غافلگیر کرد. به نحوی که اوباما مکثی طولانی برای پاسخ به او داشت.
آن زن گفت: «آقای رییس جمهور، با اینکه از طرفداران پروپا قرص شما هستم، اما از دفاع از شما در برابر منتقدان و حجم انتقادات دیگر خسته شده‌ام! لطفا به من و دیگر کسانی که از طرفداران‌تان هستیم بگویید چه کنیم و چه بگوییم؟»
جو جلسه به سکوت رفت و اوباما بعد از مکث قابل ملاحظه‌ای، از آن زن تشکر کرد و شروع به گفتن برخی اقدامات خود کرد و ....
حالا گویی وضعیت مشابهی در دولت فعلی مشاهده می‌شود و برخی حامیان و طرفداران دولت روزهای خوبی ندارند. برخی قید حمایت را زده‌اند، برخی علنا از رای خود ابراز عذرخواهی می‌کنند، برخی سکوت کرده‌اند، برخی به صف منتقدان پیوسته‌اند و برخی هم کار سختی در دفاع از تطبیق وعده‌ها با اقدامات بسیاری از دولتمردان دارند.
نوشته‌هایی از این دست علی‌القاعده سرسوزنی اثری بر تغییر کلان رویکرد و سیاست‌های مسوولان دولتی نداشته و ندارد. اما نکته اینجاست که بعضی از اقدامات، اظهارات و رفتارها به نوعی نشان از فاصله زیاد برخی دولتمردان با نیازهای مردم و واقعیت‌های موجود در جامعه دارد. این فاصله گاه به حدی زیاد احساس می‌شود، که برخی آن را باور نداشته و نوعی تعمد در شوخی با مردم می‌انگارند.
گذشت 6 سال از دولت و رسیدن آن به دو سال پایانی کارش، باید به منزله فصل برداشت محصولات و تلاش‌های قبلی باشد. در این میان شاید پاره‌ای از تلاش‌ها و اقدامات آنطور که باید با برخی سرمایه‌گذاری‌ها و پیش‌بینی‌ها جور در نیامده و محاسبات هر دولتی را به هم بریزد. مثل ماجرای برجام که در دولت اوباما به سرانجام رسید و با ورود ترامپ، به هیچ انگاشته شد.
لیکن در چنین شرایطی که بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌ها (درست یا غلط) به برجام پیوند خورده بود و حالا به نتیجه نرسیده است و فرصتی هم برای جبران باقی نمانده، کمترین انتظاری که می‌توان در وضع موجود از دولتمردان داشت، این است که حداقل با اظهارات و اقدامات عجیب خود، زمینه‌ساز ناراحتی، خشم و ناامیدی بیشتر بخشی از مردم نشوند تا خاطرات تلخ بیشتری به جا نماند و کار مدافعان باقی‌مانده سخت‌تر از این نشود.(منبع:فناوران)

  • ۹۸/۰۹/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">