ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت که طرح شناسنامه دار کردن کانال ها و گروه های فعال با بیش از یک هزار عضو در فضای مجازی، اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، هادی مصطفوی در حاشیه جلسه پیشگیری از جرائم حوزه مجازی و ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی استان خبرنگاران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دادستانی همدان در مکاتبه ای با پلیس فتا خواستار شناسایی مدیران این کانال ها شد تا در صورت انعکاس اخبار و وقوع جرم ، قابلیت پیگیری و رسیدگی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: برهمین اساس در راستای شناسایی و ساماندهی کانال های تبلیغاتی و واسطه های مالی هم در کسب و کارهای فضای مجازی اقداماتی انجام شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان ادامه داد: به دنبال برگزاری نشست هایی در زمینه پیشگیری از جرائم حوزه مجازی و کلاهبرداری اینترنتی، راهکارها و پیشهادهای لازم ارائه شد و در این راستا بانک اطلاعاتی دقیقی تهیه و کمیته نظارت بر فضای مجازی نیز تشکیل شده است.

مصطفوی اظهار داشت: با وجود معلومات و اطلاعات مناسب در زمینه آسیب های فضای مجازی تاکنون اقدام موثری دراین حوزه انجام نشده و تولید محتوا و عملیاتی کردن ایده های موثر مغفول مانده است.

وی گفت: دستورالعملی با عنوان «ساماندهی فضای مجازی و شیوه اقدام پلیس فتا» در استان همدان تدوین شده که در این شیوه نامه مصادیق رفتارهای مجرمانه با همکاری پلیس فتا در حوزه های امنیتی سیاسی، اقتصادی، جرائم سایبری، اجتماعی و فرهنگی شناسایی شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان افزود: دراین رابطه مصادیق تخلف مرتبط و سایت های جعلی احصا، آسیب شناسی و برای پلیس فتا ارسال شده است.

مصطفوی خاطر نشان کرد: همچنین سال گذشته مکاتبه ای با سازمان صمت در راستای ساماندهی کسب و کار فضای مجازی انجام شد تا بر مبنای ماده ۲ ، ۱۲ و ۸۷ قانون نظام صنفی که تمام خدمات در فضای کسب و کار نیازمند اخذ مجوز هستند، عمل شود.

معاون دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان همدان همچنین از الزم پیام رسان های اجتماعی و نرم افزارهای داخلی به ارائه فوری اطلاعات فنی و اتخاذ تدابیر لازم برای اتصال برخط دفتر نظارت اصل ۱۲۵، الزام تمامی بانک ها به ارسال پیام کوتاه برای تایید انتقال وجوه، الزم سایت های دیوار و شیپور به استفاده از سامانه احراز هویت مشتریان «امتا» خبر داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">