ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر موفق به ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی به منظور راه‌اندازی دیتاسنتر داخلی نشویم باید مصوبه را عوض کنیم تابخش دولتی بتواند وارد این بحث شده و بتواند هرچه زود‌تر دیتاسنتر داخلی را راه‌اندازی کند.
به گزارش (ایسنا)، دکتر «سلیمانی» در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت در شهر قم در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش قیمت سیم‌کارت تلفن همراه و ثبت‌نام نامحدود آن موجب افزایش قیمت در بازار آزاد نخواهد شد، اظهار داشت: به نظر ما با این کار بازار دلالی و واسطه‌گری جمع خواهد شد و اکنون نیز قیمت‌ها راکاهش داده است.
وی درباره‌ی کیفیت خدمات تلفن همراه گفت: مشکل کیفیت در تهران وجود دارد اما در دیگر نقاط کشور، مشکلی نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا ماهواره‌ی مصباح بیمه نیست؟ اظهار داشت: باید این طرح به شورای اقتصاد رفته و تصویب شود که هنوز مورد تصویب قرار نگرفته است.
وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه‌ای برای ایجاد شبکه‌ی اینترنتی مستقل با توجه به مشکل پیش آمده در شبکه‌ی خلیج فارس دارد؟ گفت: روند اینترنت دریایی اینگونه است، زیرا زیر دریا واقع شده و در همه‌جا به همین شکل است، زمانی که کشتی لنگر می‌اندازد در صورت بی احتیاطی این اتفاق رخ خواهد داد، اما احتمال بروز این اتفاقات بسیار ضعیف است و شاید هر پنج یا شش سال اتفاقی به این شکل رخ دهد ‌و راه دیگری نداشته و باید به دنیا وصل شویم.
وی افزود:کابل دریایی پهنای باند بیشتری می‌دهد و با وجود قدرت بیشتر بهتر از کابل زمینی است.
وی در مورد ایجاد دیتاسنتر در کشور اظهار داشت:در حال برنامه‌ریزی در این باره هستیم، مشکلی که وجود دارد این است که گفته‌اند بخش خصوصی کار را انجام دهد و بخش خصوصی نیز به خاطر درآمد کم در این بخش رغبتی نشان نداده است. اما در تلاش هستیم تا تسهیلات بیشتری برای آن‌ها ایجاد کنیم و چنانچه موفق به این امر نشدیم مصوبه را عوض کنیم تابخش دولتی بتواند وارد این بحث شود تا زودتر بتواند دیتاسنتر داخلی را راه‌اندازی کند.

  • ۸۴/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">