ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کسب اولین مدرک طراحی دیتا سنتر

| سه شنبه, ۳ دی ۱۳۸۷، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۱ نظر

مهندس حمید بابادینیا، مسوول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران از کسب مدرک طراحی دیتا سنتر برای اولین بار توسط یکی از اعضای سازمان خبر داد و گفت : مهندس مسجدی زاده که جزء مهندسین با تجربه در زمینه شبکه می باشد و مدتی است که به عنوان مشاور و یک شخصیت حقیقی کاملا مستقل بدون وابستگی به هیچ شرکت خاصی مسئولیت مشاوره و نظرات پروژه های بزرگی را در حوزه شبکه بعهده دارد، موفق به اخذ مدرک طراحی دیتا سنتر از یکی از موسسات بین المللی معتبر در خارج از کشور شده است. کسب این مدرک بعنوان اولین بار در ایران این نوید را می دهد که می توان از دانش و تخصص ایرانی در انجام این قبیل پروژه ها استفاده نمود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش این گواهینامه اظهار داشت: مراکز داده روز به روز در ایران افزایش می یابند و اهمیت عملیاتی شدن آنها در کسب و کار، دولت و صنعت رشد چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه در کشور دانش فنی مرتبط با این حوزه از فن آوری اطلاعات بصورت آکادمیک وجود ندارد و فعالیتهای صورت گرفته تاکنون بصورت تجربی بوده اند و از سوی دیگر استانداردهای بین المللی (در نبود استانداردهای داخلی) بطور کامل رعایت نمی گردند، مجهز شدن متخصصین ایرانی با تجربه به آخرین دستاوردهای علمی و افزایش سطح علمی و آکادمیک آنها در اجرای روشهای استاندارد باعث بهتر شدن روند راه اندازی و پیاده سازی مراکز داده در ایران میگردد.

مسوول کمیسیون شبکه با بیان اینکه کسب این گواهینامه چه تاثیری بر روند کسب و کار شرکتهای فعال در حوزه شبکه دارد، افزود : بهبود در تدوین ساز و کارهای طراحی و پیاده سازی مراکز داده بارزترین وجه افزایش سطح دانش فنی داخلی است. چنانکه گفته شد اکثر فعالیتهای صورت گرفته در نبود استانداردهای داخلی و بر اساس تجربه انجام شده است. مسلما هر چه توان علمی شرکتهای فعال در این زمینه افزایش یابد، بازار کار در دو زمینه بسط علمی، آموزشی و تحقیقات و همچنین در زمینه طراحی ، استاندارد سازی و مهندسی ارتقاء خواهد یافت.

وی ادامه داد : تمامی متخصصینی که دست کم تجربه طراحی و پیاده سازی دو مرکز داده را دارند می توانند در دوره های مربوط شرکت نموده و در سطوح حرفه ای – متخصص و ماهر گواهینامه بین المللی دریافت کنند. آنچه مسلم است بدلیل فوق تخصصی بودن مطالب، بهره وری از دوره هنگامی میسر خواهد بود که شرکت کننده از پیش با مسایل آشنایی کامل داشته باشد و در این دوره با آخرین دستاوردها و روشها آشنا گردد.

مهندس بابادینیا از کشورهای آمریکا و استرالیا ، اتحادیه اروپا و سنگاپور به عنوان کشورهای پیشرو در حوزه شبکه نام برد و گفت : همه کشورهای یاد شده علاوه بر ایفای نقش در تهیه استانداردهای بین المللی، استانداردهای کشوری خود را نیز دارند. بویژه کشور سنگاپور که در حال حاضر به لحاظ تعداد و کیفیت مراکز داده در آسیا دارای رتبه اول می باشد. در این کشور شرکتهای متعددی در زمینه آموزش، طراحی، پیاده سازی، پشتیبانی و نگهداری، کنترل عملیات و بازرسی فعال می باشند. بویژه بازرسی و کنترل استانداردهای اجرایی ، ایمنی و زیست محیطی در این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی ترکیب دانش، سرمایه و برنامه را به عنوان عواملی جهت پیشرفت و توسعه این حوزه در کشور برشمرد و اظهار داشت : کسب گواهینامه به تنهایی باعث افزایش سطح دانش می گردد. لذا با تجهیز این دانسته ها به برنامه های اجرایی و تهیه طرحهای اقتصادی از یک سو و جذب منابع و سرمایه ها از سوی دیگر به پیشرفت این حوزه کمک نموده و افزایش بهره وری آنها را باعث خواهد شد.

مهندس بابادینیا در پایان توجه سازمان های دولتی را به وجود این تخصص در بدنه بخش خصوصی کشور معطوف نمود و افزود : کمیسیون شبکه بنا بر رسالت خود جهت تشویق متخصصان و کارشناسان حوزه شبکه جهت ارج نهادن به این اقدام ارزنده تصمیم دارد در جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون شبکه از آقای مسجدی زاده قدردانی نماید.

وی ابراز امیدواری نمود که اهمیت به این موضوع و برگزاری این قبیل جلسات باعث دلگرمی و امید در دل دیگر کارشناسان این مرز و بوم شده و موجب استفاده از این دانش و تخصص به نحو صحیح ومناسبی خواهد شد.

  • ۸۷/۱۰/۰۳

نظرات  (۱)

  • علیرضا امانی
  • باسلام اینجانب علیرضا امانی کارمند بازنشسته در سال 1389 شرکت داده پردازی ایران اولین مجری پروژه زیرساخت مراکز داده انفور ماتیک میباشم واز سالهای 1366الی 1389مجری سایت سازی بودم وحدود 50الی 60 پروژه ساخته ام آماده گی دارم در کلاس های طراحی دیتا سنتر شرکت نمایم.ودر طراحی ومحاسبات واجرا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">