ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری در سایت دیوار با آگهی فروش موبایل

| يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با ترفند درج آگهی جعلی فروش موبایل در سایت دیوار، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی افزود: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در سایت دیوار، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد و موضوع در دستور کار پلیس فتا غرب تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه از شاکیان نشان داد که آنها از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار قصد خرید موبایل داشته اند که پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو تماس نبوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این متهم با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز فروش گوشی موبایل آیفون و در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد و پس از اخاذی از چندین نفر سیم کارت خود را تعویض و مجدداً با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کرده است، در نهایت کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با دادسرا، متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه در غرب استان تهران دستگیر کردند و مقدار زیادی کارت بانکی به اسم‌های مختلف کشف و ضبط کردند.

سرهنگ موسوی به هموطنان توصیه کرد: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنید و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید وفروش‌ها را به‌ صورت حضوری انجام دهید و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: ازآنجایی‌که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

  • ۰۰/۰۶/۱۴

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">