ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کنترل بیمه نامه شخص ثالث با فناوری اطلاعات

| سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با بهره مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند بیمه نامه های شخص ثالث را به راحتی کنترل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، "فرامرز فتح نژاد" ‌افزود: امروزه کنترل کردن بیمه نامه وسایل نقلیه در کشورهای پیشرفته امری عادی است و پلیس راهنمایی و رانندگی به راحتی می تواند تردد وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه را کنترل کند.

وی با بیان آنکه این گونه کنترل ها از دو طریق امکان پذیر است، اظهار داشت با استفاده از برچسب هایی مشابه طرح ترافیک، برچسب های بیمه ای صادر شود که نشان دهنده تاریخ اعتبار بیمه نامه است و وسایل نقلیه موظف به استفاده از آن باشند که در این صورت پلیس راهور بصورت حضوری یا از طریق دوربین آن را کنترل یکی از این راه ها است.

به گفته فتح نژاد، استفاده از برچسب های که تکنولوژی جدیدتری مانند برچسب های RFID دارد و حاوی اطلاعات بیشتری است نیز از دیگر روش ها است.

مدیر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی ایران افزود: RFID با استفاده از ارتباطات مبتنی بر فرکانس های رادیویی امکان شناسایی خودکار، ردیابی و مدیریت اشیا، انسان و حیوانات را فراهم کند و عملکرد آن وابسته به دو دستگاه تگ و کدخوان است که جهت برقراری ارتباط بین یکدیگر از امواج رادیویی استفاده می نمایند.

فتح نژاد گفت: RFID یک پلتفرم مهم جهت شناسایی اشیا، جمع آوری داده و مدیریت اشیا را ارائه می کند. پلتفرم فوق مشتمل بر مجموعه ای از فناوری های حامل داده و محصولاتی است که به مبادله داده بین حامل و یک سیستم مدیریت اطلاعات از طریق یک لینک فرکانس رادیویی کمک می کند. این نوع برچسب ها علاوه بر اطلاعات مربوط به بیمه نامه می تواند حاوی اطلاعات شخص بیمه گذار و مشخصات فنی وسیله نقلیه نیز باشد.

فتح نژاد در پایان افزود: پیاده سازی این طرح در ایران نیز در صورت هماهنگی بین دستگاه های مرتبط نظیر ناجا و مخابرات با صنعت بیمه امکان پذیر است.

  • ۸۹/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">