ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کندی بازپرداخت به سیستم بانکی کشور مربوط است

| جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

سیستم بانکی کشور با سرعت گذشته نمی‌‏تواند پاسخ‌‏گوی استرداد وجوه ثبت‌‏نامی سیم کارت تلفن همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر محمد سلیمانی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌‏نامه ارتباطی ایران و سوریه ، در جمع خبرنگاران ، در خصوص مشکلات به وجود آمده در زمینه استرداد وجوه ثبت‌‏نام سیم کارت 360 هزار تومانی، اظهار داشت: مشکل به آن حدی نیست که رسانه‌‏ها مطرح می‌‏کنند ، چرا که کسانی که تا به حال به دفاتر پستی به منظور بازپس‌‏گیری وجوه خود رجوع کرده‌‏اند ، از دوره قبل به مراتب کمتر هستند.

وی ، افزود: به این معنی که متقاضیانی که برای برگشت وجوه پرداختی خود مراجعه کرده‌‏اند از سال 82 کمتر است و پیش‌‏بینی هم می‌‏شود که کمتر شود.

دکتر سلیمانی ، با بیان این که این موضوع دلایل مختلفی دارد ، گفت: طی یک سال واگذاری‌‏ها صورت خواهد گرفت و طبیعتا زمانی که ثبت نام انجام می‌‏گیرد عده‌‏ای به دلایلی پولشان را مسترد می‌‏کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با گله‌‏مندی از رسانه‌‏ها، گفت: به دلیل اشتباه رسانه‌‏ها در انعکاس خبر استرداد وجوه ثبت نامی ، بسیاری از متقاضیان گمان کردند که تنها یک ماه برای پس گرفتن پول خود فرصت دارند و همین امر باعث هجوم آنها به دفاتر پستی شد.

وی ، این اطلاع‌‏رسانی را از نقاط ضعف وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات سیار ندانست و یادآور شد: تمام اسناد و مدارک وجود دارد که مطالبی که مطرح شده کاملا دقیق بوده ، ولی از طریق رسانه‌‏های ملی و صوتی و تصویری خوب منعکس نشد.

دکتر سلیمانی ، افزود: تمام متقاضیان تا یک ماه قبل از زمان واگذاری برای انصراف فرصت دارند و این زمان فشرده‌‏ای نیست.

وزیر ارتباطات ، در خصوص تسهیلات برای باز پس گیری سیم کارت متقاضیان ، گفت: در دوره‌‏های گذشته چک بانک تحویل می‌‏گرفتند، اما در ثبت نام بهمن ماه این را به صورت فیش تبدیل کردیم و آنجا یک رفاه بهتری برای افراد ایجاد شد که 8 میلیون نفر به راحتی ثبت‌‏نام کردند، اما بازپرداخت این میزان نیازمند کنترل است ، چرا که احتمال خطا در این زمینه وجود دارد ، لذا سیستم بانکی با آن سرعتی که باید نمی‌‏تواند پاسخ دهد.

وی ، افزود: سیستم بانکی باید یک نظام کنترلی درست کند و مطمئن شود که این پول نقدی که به مردم برمی‌‏گرداند مشکلی نداشته باشد و به این دلیل است که مسیر کند شده است.

وزیر ارتباطات ، همچنین در خصوص کنترل کاربران با استفاده از نرم‌‏افزار فیلترینگ ، تصریح کرد: انجام مراجعات کنترل کاربران را تکذیب می‌‏کنم.

  • ۸۵/۰۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">