ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کیفیت تلفن همراه به تحقیق و تفحص نیاز ندارد

| سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۸۵، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون امور مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث تحقیق و تفحص زمانی مطرح می‌شود که مساله‌ای کتمان شده یا به صورت شفاف بیان نشده باشد؛ در حالی که ما در طول این هشت ماه، اقدامات آنچنانی نداشتیم که بخواهیم بگوییم در مورد آن‌ها به صورت غیر شفاف عمل کردیم؛ تا به تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات نیاز باشد.
دکتر صمد مومن بالله در پاسخ به خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که درباره‌ی تصویب تحقیق و تفحص از این وزارت‌خانه در کمیسیون صنایع مجلس پرسیده بود، همچنین اظهار داشت: بیشتر مسائل مطرح شده برای تحقیق، به دولت قبلی باز می‌گردد که پاسخ اکثر آن، هم در دولت قبلی و هم در دوره جدید ارایه شده است؛ با رایزنی‌هایی که روز گذشته با نمایندگان مجلس داشتیم، مشخص شد که نظر امضاکنندگان این نبوده که وزارت ارتباطات را در معرض پاسخ‌هایی قرار دهند که دیگران در آن زمینه‌ها گام‌هایی برداشته‌اند.
وی افزود: تنها، مواردی درباره‌ی کیفیت تلفن همراه مطرح می‌شود که این هم بحثی همیشگی است و به این برمی‌گردد که تعداد تلفن همراه کشور، طی سال‌های 82 تا 84، بدون در نظر گرفتن سال جاری، به دو برابر افزایش یافته، در حالی که میزان مصرف (استفاده از شبکه) به شش برابر افزایش یافته است و آن‌هم به فرهنگ مردم و طولانی صحبت کردن آن‌ها با تلفن همراه برمی‌گردد.
او با بیان این که کیفیت تلفن همراه افت نداشته و میزان آن در حدود 90 درصد باقی مانده است، افزود: با تعریف گروه‌های کاری در جهت شناسایی نارسایی‌های موجود شبکه که در اثر ازدحام و استفاده از شبکه اتفاق افتاده، تلاش‌ می‌کنیم.
او با بیان این که کیفیت تلفن همراه به تحقیق و تفحص نیاز ندارد و بحثی شفاف است، تاکید کرد: بحث تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات را منتفی می‌دانم؛ وزیر ارتباطات به تمام آنچه که در جلسه‌ی کمیسیون صنایع مطرح شد، پاسخ داد و ابهامی ‌در بحث کیفیت تلفن همراه هم وجود ندارد؛ امیدواریم طی ماه‌های آینده نسبت به افزایش صددرصد کیفیت اقدام کرده و نگرانی را از بین ببریم. در این جهت، گروه‌های کاری با مسوولیت رییس هیات مدیره‌ی مخابرات ایران تشکیل شده است.
او در عین حال تصریح کرد: نمایندگان مجلس حق دارند تا هر زمان احساس کردند که موردی از جانب وزارت ارتباطات کتمان می‌شود، با تشکیل جلسه‌ نسبت به تحقیق و تفحص اقدام کنند و ما هم پاسخگوی آنان هستیم.
روز گذشته نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پس از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کمیسیون و ارایه پاسخ‌ به پرسش‌های نمایندگان، بحث تحقیق و تفحص از این وزارت‌خانه در دستور کار جلسه قرار گرفت و نهایتا رأی آورده و جهت رأی‌گیری به صحن علنی مجلس فرستاده شد.

  • ۸۵/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">