ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در کمال امنیت و آرامش به میزبانی کشورمان برگزار شد و تیم ایران با یک طلا و ۳ نقره جایگاه چهارم جهان را تصاحب کرد اما این رویداد علمی حواشی هم داشت.

به گزارش فارس، بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 از ششم تا 13 مردادماه با حضور 320 نخبه کامپیوتر از 85 کشور جهان به میزبانی تهران برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات دو تیم چهار نفره متشکل از 8 نفر را در مسابقات شرکت داد که در نهایت موفق به کسب یک مدال طلا و 3 مدال نقره انفرادی و کسب جایگاه چهارم تیمی در سال 2017 شد.

این مسابقات در تهران و هتل آزادی برگزار و میزبانی در خور و شایسته‌ای برای مهمانان خارجی انجام شد.

یکی از نکات قابل توجه این المپیاد بین‌المللی، حضور نمایندگان کشورهای متعددی از جمله آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه، سوئیس، ترکیه، مکزیک، استرالیا، اتریش و بسیاری دیگر از کشورها از پنج قاره جهان در ایران بود.

مسابقاتی که در کمال امنیت و آرامش و با بهترین شکل میزبانی توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شد و رضایت تمام شرکت کنندگان و تیم‌های خارجی را به همراه داشت.

 

**افتتاحیه المپیاد جهانی کامپیوتر 2017

مراسم افتتاحیه این رویداد علمی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد و در مراسم افتتاحیه برنامه‌های شاد و مفرح همراه با معرفی آیین، سنت، مذهب و فرهنگ کشورمان همراه بود.

به نظر می‌رسد تنها نکته منفی مراسم افتتاحیه، اشتباه در نشان دادن پرچم کشور کره جنوبی بود؛ هنگامی که نمایندگان کشورها با پرچم کشورشان در سالن به حضار معرفی می‌شدند، به اشتباه به جای نشان دادن پرچم کره جنوبی، پرچم کره شمالی با نام کره جنوبی نمایش داده شد که اعتراض تیم کره را به همراه داشت. ضمن اینکه در ادامه نیز برخی کشورها در خصوص این اشتباه مشغول صحبت با راهنمایان خود بودند.

در طول حضور یک هفته‌ای تیم‌های خارجی در ایران، بازدید از برج میلاد، باغ پرندگان، موزه فرش، کاخ گلستان و بازار تهران از جمله مکان‌های دیدنی و بازدید این تیم‌های خارجی بود.

از نکات قابل توجه اینکه، تمام تیم‌ها مترجم و راهنما در کنار خود داشتند و آموزش‌های لازم را نیز سپری کرده بودند که نشان از برنامه ریزی و دقت در هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم بود.

 

**مسابقه، آزمون و نتایج المپیاد جهانی کامپیوتر

در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته نیز آزمون اصلی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 برگزار شد و طی دو روز نفرات نخست این آزمون مشخص شدند.

بر اساس نتایج انفرادی کسب شده، تیم ژاپن، چین، روسیه و ایران به ترتیب جایگاه‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند و نکته قابل توجه امتیاز نفر اول این المپیاد بود که در بین 5 آزمون، 4 آزمون را با نمره 100 و فقط یک آزمون را با عدد کمتری سپری کرد.

نمایندگان ایران هم، یک نفر مدال طلا و 3 نفر مدال نقره کسب کردند و 4 نفر دیگر در تیم دوم ایران که موفق به جایگاهی نشدند فقط به صورت آزمایشی و برای کسب تجربیات بیشتر در این المپیاد حضور یافتند.

 

**اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر با اجرای میلاد دخانچی

مراسم اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 نیز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و این مراسم نیز در خور شأن جمهوری اسلامی ایران و با ظرافت بیشتری نسبت به مراسم افتتاحیه برگزار شد.

یکی از نکات جالب توجه مراسم اختتامیه مجری این مراسم بود. میلاد دخانچی که سابقه اجرای یکی از برنامه‌های تلویزیونی را در کارنامه دارد، با تسلط کافی و بسیار زیاد بر زبان انگلیسی موفق شد تا مراسم اختتامیه را به نحو فوق العاده شایسته‌ای برای حضار اجرا کند.

**حاشیه‌ای کم اهمیت که «توئیتر اسرائیل به فارسی» ایجاد کرد

به گزارش فارس، پس از اعلام نتایج، معرفی نفرات و تیم‌های برتر و ترک ایران، یک توئیتر کوتاه اما حاشیه‌ای کوتاه در محافل رسانه‌ای برای این المپیاد ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار بود که، توئیتر اسرائیل به فارسی، توئیتی را تحت عنوان «تیم اسرائیل با شرکت از راه دور (از شهری در روسیه) در المپیاد جهانی کامپیوتر که در تهران برگزار شد، 4 مدال کسب کرد.

 

**عظمتی: رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسیم/ نه دعوت شدند و نه مدال داده شد

در همین رابطه، حمید رضا عظمتی سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 گفت: نخستین بار است که رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل، علی رغم تلاش‌های بسیاری که برای سلب میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سه سال گذشته انجام داد موفق نشد، حتی به این مسابقات دعوت هم نشد، درصورتی که امسال برای نخستین بار تیمی از کشور فلسطین دراین رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به این مطلب که اساسا این مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود و به کسی از راه دور مجوز شرکت در این المپیاد داده نمی‌شود و به تبع آن هیچ مدالی نیز از راه دور اهدا نخواهد شد، خاطرنشان کرد: افرادی که وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، ابتدا درکشور مبدا به عنوان شهروند آن کشور اقدام کرده‌اند و فرآیند اخذ روادید آنان پیگیری شده است تا به عنوان نماینده آن کشور دراین مسابقات که به میزبانی کشورمان برگزار شد، حضور یابند.

عظمتی افزود: در هیچ مراسم و بخشی از این المپیاد نامی از رژیم اشغالگر قدس برده نشده و هیچ مدالی نیز به فردی از این رژیم اعطا نشده است.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 گفت: هیچ تیمی به صورت از راه دور در این المپیاد شرکت نکرده و حضور تیم اسراییلی نیز کذب است.

به گزارش فارس، در فرایند برگزاری این رویداد علمی بین المللی هیچ نامی از رژیم اشغالگر قدس برده نشد و هیچ جایگاهی در این المپیاد جهانی نداشت و ادعاهای اعلام شده یک توئیتر که مشخص نیست منتسب به چه کسی و چه کسانی هستند، هیچ جایگاهی ندارد.

به طور کلی، المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از 320 نخبه علمی کشورهای مختلف برگزار شد و از نکات قابل اهمیت آن این است که در کمال آرامش و بدون هیچ گونه مشکلی این رویداد برگزار شد.

در شرایطی که کشورهای همسایه کشورمان درگیر نا امنی و جنگ و اتفاقات ناگوار هستند، جمهوری اسلامی ایران در نهایت امنیت و آرامش میزبان رویدادهای بین المللی بود و رضایت شرکت کنندگان حاضر در این المپیاد نشان از برگزاری باشکوه این میزبانی در ایران دارد.

  • ۹۶/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">