ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارشی از فعالیتهای پژوهشی وزارت ارتباطات

| دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۸۴، ۰۷:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی به مناسبت هفته پژوهش ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۵‬آذر ماه فعالیتهای پژوهشی این وزارتخانه را ارایه کرد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، یکی از مهمترین عوامل موثر در پیشرفت جوامع، توجه به پژوهش و تحقیق است.
با عنایت به اینکه جوامعی که ابتدا زمینه و بستر مساعد تحقیق و پژوهش را فراهم ساخته و آن را سرمنشا امور خود قرار داده‌اند، زمان کوتاهتری را برای رشد و بالندگی طی خواهند کرد، وزارت ارتباطات گزارشی از عملکرد خود در این بخش را ارایه کرد.
براین اساس معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل در گزارشی از فعالیت های پژوهشی این بخش اعلام کرد: برگزاری ‪ ۷۸‬سمینار علمی و تخصصی در زمینه ‪ ICT‬و مدیریت عمومی توسط شخصیتهای برجسته علمی داخل و خارج کشور از جمله فعالیتهای این بخش بوده است.
برای مساعدت و همکاری با برگزاری و اجرای ‪ ۱۱۰‬همایش، کنفرانس علمی و تخصصی به منظور انتقال نتایج حاصل از اهتمام پژوهشهای ملی و بین‌المللی بالغ بر چهار میلیارد و ‪ ۵۹۵‬میلیون ریال هزینه شده است.
برای بررسی، تایید و حمایت از ‪ ۲۹‬طرح و پروژه پژوهشی و تحقیقاتی در قالب ماده ‪ ۱۰۲‬برنامه سوم توسعه افزون برپنج میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین حمایت از ‪ ۶۶۱‬پروژه تحقیقاتی دانشجویی کارشناسی ارشد مربوط به بخش ‪ ICT‬بالغ بر ‪ ۱۹‬میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
براین اساس وزارت ارتباطات، از ‪ ۷۵‬پروژه تحقیقاتی دانجشوی دکترا بالغ بر پنج میلیارد ریال حمایت کرد.
حمایت از ‪ ۵۵‬دانشگاه و مراکز آموزش عالی از طریق تجهیز و راه‌اندازی مراکز فناوری اطلاعات بیش از ‪ ۱۰‬میلیارد ریال هزینه داشته، همچنین برای حمایت مالی از خرید تجهیزات به ‪ ۷۸‬دانشگاه و مراکز آموزش عالی نیز بیش از ‪ ۱۰‬میلیارد ریال هزینه شده است.
وزارت ارتباطات از تاسیس و تجهیز ‪ ۱۶‬آزمایشگاه تخصصی دانشگاهها با بیش از سه میلیارد ریال حمایت کرده و با انعقاد ‪ ۱۴‬تفاهم‌نامه برای ایجاد رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ‪ ICT‬با دانشگاهها به منظور توسعه تحقیقات و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز اقدام کرده است.
انعقاد طرح مشترک کار و دانش و آموزش مهارت رشته مخابرات با وزارت آموزش و پرورش مبنی بر کاهش تصدیگری دولت و افزایش میزان مشارکت مردم در امور اجرایی نیز انجام شده است.
حمایت از چاپ و خرید ‪ ۵۷‬عنوان کتب و رسانه علمی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمایت از مراکز آموزش عالی در راستای توسعه آموزش و پژوهش به طرق مختلف بالغ بر شش میلیارد ریال هزینه داشته است.
حمایت از طرحهای پژوهشی و اعطا لوح تقدیر به پژوهشگران نمونه و همکاری در برگزاری نمایشگاههای هفته پژوهش نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
در این گزارش آمده است، به منظور یکسان‌سازی نحوه حمایتها پنج فقره آیین‌نامه و دستورالعمل توسط شورای آموزش، پژوهش و فناوری وزارتخانه تهیه و تدوین و بکارگیری شده است.

  • ۸۴/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">