ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات نهایی شد

| دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کمیسیون در روز سه شنبه خبر داد و گفت: رضا تقی پور در این جلسه از گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران دفاع می کند.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتمام کار کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: گزارش تهیه شده از عملکرد شرکت مخابرات ایران نهایی شده و به هیئت ریسه مجلس ارائه می شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی و جمع بندی نهایی گزارش کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران هستند افزود: روز سه شنبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دفاع از این گزارش در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر می شود و پس از آن این گزارش در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار می گیرد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران نیز پیش از این در گفتگو با مهر از تخلف مخابرات در خرید تجهیزات خبر داده و گفته بود: طبق بررسیهای انجام شده حدود 76 درصد اقدامات شرکت مخابرات در راستای خرید تجهیزات شبکه های مخابراتی بدون تشریفات و غیرقانونی بوده است.

به گزارش مهر، اواخر سال 87 ، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران در 14 محور در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که بررسی نحوه هزینه کرد وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران و نحوه اجرای پروژه‌ها و انجام هزینه‌ها در بودجه سالانه از جمله این محورها بود.

همچنین بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه و اعمال آن در محاسبات بودجه سالانه شرکت‌های مخابراتی، بررسی نحوه اجرای مناقصه‌ها و مزایده‌های چهار سال گذشته و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌ها، بررسی تحقق برنامه‌های شرکت مخابرات در برنامه پنج ساله چهارم و بررسی خطوط ثابت و همراه واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی بدون ضابطه از جمله محورهای این تحقیق است.

بررسی خسارات وارده به مردم و مشترکین ناشی از عدم انجام به موقع تعهدات مخابرات در زمینه تلفن ثابت و همراه، بررسی عدم بهبود کیفیت ارتباطات تلفن همراه با وجود گذشت چند سال و انتخاب مشاور خارجی و خریدهای سنگین در شهرهای بزرگ کشور خصوصا تهران، بررسی گران شدن پیام کوتاه بدون مصوبه مجلس، بررسی دلایل تاخیر و تولید اجرای پروژه شش میلیارد تومانی تلفن همراه از طریق کنسرسیوم داخلی، چگونگی انتقال دارایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات پیش از ورود به بورس از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

  • ۸۹/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">