ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخی زائران اربعین با حضور در موکب خبری فارس از نبود اینترنت و وای فای در مسیر پیاده روی و بدقولی مسئولان وزارت ارتباطات گلایه کردند.

به گزارش فارس به پیاده اربعین حسینی (ع)، برخی زائران ایرانی با حضور در موکب خبری خبرگزاری فارس اظهار داشتند، علیرغم قولها ی متعدد وزیر ارتباطات مبنی بر نصب وای فای و اینتر نت در مسیر پیاده روی نجف به کربلا، اما هر چه آمدیم خبری از اینترنت نیست.

یکی از زائران گفت: برای استفاده از اینترنت مجبورم به قهوه خانه ها و قلیان سراها بروم و دود قلیان تحمل کنم، تا چند لحظه با استفاده از وای فای آنها به اینترنت وصل شوم و با خانواده، دوستان و همسفران مرتبط شوم. 

وی گفت: وزیر ارتباطات بارها وعده داد در مسیر پیاده روی اربعین وای فای وجود دارد، ولی ما هرچه گشتیم نیافتیم، وای فای فقط در قهوه خانه ها بود.

 

وای فای مسیر پیاده‌روی اربعین وصل نمی‌شود

یک زائر اربعین با مراجعه به موکب خبری فارس در جاده نجف کربلا گفت: بر خلاف وعده‌ها وای فای در مسیر جاده یافت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عراق، به گفته زائران ، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از آغاز مراسم اربعین از گسترش خدمات اینترنتی با آغاز این مراسم خبر داده بودند اما عدم دسترسی مردم به وافای‌ در مسیر صدای گلایه‌های زائران را بلند کرده است. 

روزانه تعدادی زیادی از زائران ایرانی با حضور در غرفه موکب خبری خبرگزاری فارس در مسیر نجف به کربلا خواستار انعکاس گلایه‌های شدید مردمی نسبت به عدم خدمات مناسب اینترنتی شدند.

تعدادی از زائران ایرانی که تجربه حضور در این مراسم را در سال گذشته داشتند، در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کردند که سال گذشته در طول مسیر خدمات وافای رایگان در چند نقطه ارائه می‌شد ولی در حال حاضر با وجود وعده‌های داده شده مردم دسترسی ندارند.

همچنین برخی دیگر از خدمات گیرندگان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نسبت به اینکه نمی‌توانند با مخاطبان خویش تماس برقرار کنند.

یکی دیگر از گلایه‌های مردمی از عدم اتصال به اینترنت با وجود خرید سیم‌کارت‌های متعلق به کشور عراق بود که اپراتور این کشور در ظاهر به تعهدات خویش نسبت به مشترکان پای بند نبوده و خدمات مورد انتظار را ارائه نمی‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است به دلیل عدم اطلاع مردم از نحوه استفاده از خدمات اپراتورهای عراقی احتمال سوء استفاده سودجویان وجود دارد، به صورت کلی میزان سرعت اینترنت اپراتور عراقی هم نامناسب بوده و مشترکان این اپراتور از وضعیت موجود و عدم دسترسی به اینترنت مد نظر در حد ارسال متن تلگرام هم از گلایه‌های جدی مردم در طول مسیر نجف به کربلا است.

رضایت مندی از وضعیت اینترنت در کربلا در روزهای اول مراسم اربعین وجود دارد و گلایه‌های اینترنتی از شهر کربلا تقریبا حداقل در این روزها وجود ندارد.

 

نمی‌توان به ادعای اپراتورها تکیه کرد

برخی زائران اربعین در جریان پیاده روی اعلام کردند که وعده‌ هایی که برخی اپراتورهای داخلی یا خارجی به زائران داده بودند اکنون اجرا نمی‌شود.

به گزارش فارس به عراق، یک سؤال پرتکرار از سوی زائران مطرح می شود که سیم کارت ایرانی یا عراقی بخریم؟

متاسفانه به دلیل جمعیت زیاد، اصلا نمی توان به ادعاهای اپراتورهای داخلی اعتماد کرد، چون اگر آنها هم بخواهند، اپراتورهای عراقی ظرفیت رومینگ شان زود تکمیل می شود و نمی توانند سرویس بدهند.

به گفته زائران، بر فرض که رومینگ تماس هم کار کند، قیمت بسته اینترنت رومینگ بسیار گران است.

راه پیشنهادی که خود ما تجربه کردیم، خرید یک سیم کارت عراقی است:

از بین اپراتورهای عراقی، اپراتور زین از بقیه بهتره، که سیم کارتهای مخصوص زائر زده. این سیم کارتها را مغازه ها ۱۵۰۰۰ تومان می فروشند، اما نمایندگی های خود زین، ۳۰۰۰ دینار عراقی (حدود ۱۰۰۰۰ تومان) سیم کارت را می فروشند که ۷۵۰ دینار هم شارژ اولیه دارد.

برای اینترنت هم پیشنهاد شده خرید بسته یک هفته ای نامحدود زین به قیمت ۷۰۰۰ دینار (حدود ۲۵۰۰۰ تومان) است که برخی خریدند، واقعا راضی هستند.

پس شما اول مثلا ۱۰۰۰۰ دینار شارژ بخرید، بعد با شماره گیری #321* بسته اینترنت را فعال کنید:

عروض الانترنت > انترنت مفتوح بلا حدود> اسبوعی مفتوح

توضیح تکمیلی درباره اپراتورهای عراقی این که در عراق 3 اپراتور وجود دارد:

اپراتور کورک که مربوط به اقلیم کردستان است و در فرودگاه ۵۰۰۰ تومان می فروشند ، اما توسط زائران ایرانی توصیه نشده است. 

اپراتور آسیاسل که نه آنتن دهی خوبی داره و نه اینترنت...

یک زاور گفت: با دوستان باتجربه تر هم که مشورت کردم، همان اپراتور زین با اینترنت یک هفته ای نامحدود را پیشنهاد کردند.

 

عراقی‌ها تجهیزات وای فای ایرانی را توقیف کردند

وزیر ارتباطات تاکید کرد: عدم برقراری وای فای در مسیر نجف به کربلا به دلیل عدم صدور مجوز از سوی هیأت اتصالات عراقی است، نه خلف وعده ما.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به گلایه زائران اربعین از وضعیت ارتباطی زائران اربعین گفت: برای برقراری سرویس وای فای در مسیر نجف به کربلا تلاش زیادی صورت گرفت و متاسفانه هیئت اتصالات عراقی علیرغم تعهدات وزارت ارتباطات عراق در این موضوع مجوز لازم را صادر نکرد و با وجود پیگیریهای وزیر کشور و بنده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تجهیزات وای فای توسط مراکز امنیتی عراق توقیف و این موضوع در روزهای گذشته اطلاع رسانی شد.

وی با انتقاد از اخبار منتشر شده درباره خلف وعده وزیر ارتباطات اعلام کرد: وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی حداکثر تلاش خود در خدمت رسانی به زوار اباعبدالله علیه السلام را از ماههای قبل در دستور کار داشته اند و تسهیلات گوناگونی را فراهم دیده‌اند. همزمان اعتقاد داریم رعایت مقررات و قوانین کشور میزبان بر ما لازم است.

  • ۹۶/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">