ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یادگاری آخر آقای وزیر

| شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - دولت‌ها و وزرا می‌آیند و می‌روند، اما تنها نام آنهایی در ذهن‌ها می‌ماند که کاری در سطح ملی کردند. برخی وزرای ارتباطات یاد و خاطره خاصی را به ذهن نمی‌آورند و برخی هم از خود یادگارهایی بجا گذاشته‌اند که از آنها به نیکی یا بدی یاد می‌شود.

محمود واعظی که گویا روزهای پایانی حضور در وزارت ارتباطات را می‌گذراند، مثل هر وزیر دیگری، کرده‌ها و ناکرده‌هایی در کارنامه‌اش دارد که هر کس می‌تواند از منظر خود آن را تحلیل کند. خوب یا بد دوران فعالیت او در این عرصه رو به پایان است و برخی از 4 سال مدیریت او راضی و خشنود هستند.

منظور از این برخی، البته تعدادی از شرکت‌ها، اپراتورها و کسب‌وکارهایی هستند که از حوزه فاوا ارتزاق می‌کنند و به زعم ایشان، 4 سال طلایی را سپری کردند و از این بابت بارها به اشکال مختلف از وزیر ارتباطات سپاسگذاری کردند.

اما بر خلاف صنایعی که شاید به شکل مستقیم چندان با مردم سر و کار نداشته باشد، ارتباطات و فناوری اطلاعات امروزه یک بخش اصلی در سبد کالای خانوارها شده است و از این جهت تصمیمات وزارت ارتباطات بلافاصله تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم روی تمام ایرانی‌ها دارد.

در واقع چرخ ارتباطات کشور از جیب مردم می‌چرخد و منافع آن به دولت نیز می‌رسد. لذا باید پرسید آیا این بخش بزرگ و مهم بازار یعنی مردم هم از 4 سال گذشته راضی هستند؟ در سال‌های گذشته به ویژه در بخش اینترنت، مساله قیمت تمام شده و نحوه محاسبه آن برای مردم محل پرسش و ابهام بوده است. در مقطعی تلاش شد تا قیمت اینترنت به شکلی تعدیل شود که قضاوت در خصوص نتایج آن با مردم است. حالا نیز در آخرین روزهای کاری وزیر ارتباطات، کمیسیون رگولاتوری مصوبه‌ای برای پایان اینترنت حجمی داشته است.

در میان شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی اما سکوت حاکم است و این یعنی منافع ایشان با مصوبه مذکور با مساله و مشکل خاصی مواجه نیست. می‌مانند مردم که به درستی در جریان جزییات ماوقع نیستند و در این میان زمزمه‌های افزایش قیمت اینترنت، تفکیک آن به سه بخش و قراردادن سقف مشخصی برای استفاده از اینترنت نیز شنیده می‌شود.

این در واقع شاید آخرین مصوبه کمیسیون رگولاتوری در زمان مسوولیت محمود واعظی باشد و احتمالا از زمانی ملاک عمل اپراتورها قرار می‌گیرد که دیگر وی در این مسوولیت نیست. اما نتیجه آخرین یادگاری آقای وزیر چیست و چه خاطره‌ای برای مردم به جا خواهد گذاشت؟ (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">