ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یهودا اسخریوطی در قاب VOD

| سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۲۳ ق.ظ | ۰ نظر

محمد معصوم - «روایت است عیسی مسیح گفته بود هر که لقمه‌ام را به اون خوراندم بدانید او خائن به من است و یهودا نیز به سران یهود گفته بود هر که را در آغوش گرفتم و بوسیدم بدانید او مسیح است!»

داستان افشای هویت عیسی در ازای چند سکه یا یک باغ توسط یکی از حواریون ایشان از دیرباز در ادبیات، هنر و سینما و ... ریشه دوانیده و حضور یک خائن در جمع صمیمی‌ترین یاران، دستمایه آثار هنری زیادی شده است.
از زاویه دیگری نیز می‌توان داستان یهودا اسخریوطی را بررسی کرد؛ یکی از نزدیک‌ترین یاران که روزی در قلب پیروان بود بعد از معامله و ساخت‌وپاخت با سران مخالف، به نماد خیانت و لعنت‌شده اَبَد‌الابِدین تبدیل شد. از جنبه انسانی و ایده‌آل، نگاه صفرویکی و سیاه‌وسفیدی به اشخاص قابل فهم است. اما در سیاست ماجرا کمی متفاوت شده است.
در همین دوره خودمان و در همین کشور خودمان بوده‌اند اشخاصی که روزی در مصدر امور بودند به چه القابی مزین شده بودند و یک دهه بعد آنان را در شمایل یک ناجی نشاندند و گویی همین‌ها که امروز درود درود سر می‌دهند دیروز پشت سرش چه شیطان درنده‌خویی نساخته بودند. همین است که می‌گویند دوست و دشمن دائم در سیاست معنی ندارد.
اما افت‌وخیز، اقبال و دشنام به محصولات و خدمات نیز در نوع خود جالب است. مثلا همین چند وقت پیش، بعد از ماجرای راننده‌ یکی از سرویس‌های حمل‌ونقل اینترنتی، این به اصطلاح فعالان مجازی، چه موجی راه انداختند که ای کاربران بیایید با تحریم و پاک کردن، قدرت‌مان را به این سرویس بی‌تربیت نشان دهیم.
خب قاعدتا وقتی اپی پاک شود یعنی مشتریانش را از دست داده پس چه معنی می‌دهد چندی بعد در ماجرای آبان 98، باز یک موج راه بیفتد که هیهات چرا این اپ، قیمت‌هایش را 50 درصد زیاد کرده؟ ای مبارز آزادی مگر تو استفاده از این سرویس را تحریم نکرده بودی؟ حتی تکلیف خودمان هم با خودمان را نمی‌دانیم تحریم کن استفاده نکن تا حریفت از مواضعش کوتاه بیاید معلوم نیست؟
در مورد آخر، باز همین چندوقت پیش بود، شایع شد یک سرویس وی-او-دی از یک سایت فیلم شکایت کرده و با حکمی، آن سایت از دسترس خارج شد. چه پست‌ها و توییت‌های دلاورانه‌ای در حمایت از سایت مسدودشده و در مذمت این سرویس منتشر شد تا جایی‌که حساب اینستاگرام این پلتفرم به حالت خصوصی درآمد و این هیجانات تا چند روز ادامه داشت. چند روز مانده به ال‌کلاسیکو آخر دسامبر 2019، کلیپی منتشر شد که فردوسی‌پور، ویژه‌برنامه‌اش را در این سرویس‌ها خواهد داشت و چندی بعد اعلام شد این برنامه رایگان است؛ در روز موعد استقبال به حدی بود که سایت توان پاسخگویی نداشت و اصطلاحا down شده بود!
یعنی می‌توان با مذاکره پشت پرده با یک چهره محبوب، دوباره اعتبار کسب کرد و دوباره به چرخه سوددهی رسید. یعنی ملعون جاودان لااقل در وی-او-دی هم نداریم. یعنی نباید از زیر پتو به امید تغییر دم بزنیم. اما یادمان نرود یهودا به خواست عیسی مسیح محل اختفای او را به اطلاع ماموران امپراتوری روم رسانده بود!(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۸/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">