ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکسان‌سازی کدهای مخابراتی تهران متوقف شد

| جمعه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۴:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی تهران با دستور وزارت ارتباطات متوقف شده است.

به گزارش فارس، طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی و تغییر پیش شماره های 795 هزار شماره تلفن ثابت شهرستانهای استان تهران در راستای طرح هم کدی و 8 رقمی شدن تلفن ثابت تهران قرار بود از 21 اردیبهشت ماه انجام پذیرد اما مسئولان مخابرات ناگهان از تاخیر در اجرای این طرح به دلیل عدم هماهنگی با یکی از مجموعه های ذیربط خبر دادند.

محمد روح اللهی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در این رابطه اعلام کرده بود که امور فنی و اجرایی این طرح به صورت کامل آماده است اما زمان اجرای آن فعلاً مشخص نیست و تا زمانی که مجموعه مورد نظر آمادگی خود را اعلام نکند نمی توان در مورد زمان اجرای آن اطلاع رسانی کرد.

از آنجایی که همزمان با اعلام تاخیر اجرای طرح پیش شماره های مخابراتی، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای با اخطار به شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در صورتی که این شرکت بدهی خود را با شرکت ارتباطات زیرساخت تسویه نکند، ارائه برخی خدمات به مخابرات متوقف خواهد شد، احتمال می‌رفت دلیل تعویق اجرای این طرح ، کشمکش مخابرات و زیرساخت برای تعیین تکلیف صورتحسابهای فی مابین باشد.

اما صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت یکسان سازی کدهای مخابراتی تهران ، اعلام زمان اجرای این طرح را مربوط به دستور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: از طرف وزارت ارتباطات دستور داده اند که این طرح فعلاً اجرا نشود.

وی با بیان اینکه از لحاظ فنی آمادگی اجرای کامل این طرح وجود دارد ، تصریح کرد: آغاز یکسان سازی کدهای مخابراتی باید از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شود و شرکت مخابرات در این زمینه صاحب اختیار نیست.

فیضی در مورد برخی اخبار منتشره از دلایل تعویق این طرح به دلیل بدهی شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: موضوع هم کدی شماره های مخابراتی ارتباطی با این موضوع ندارد.

در همین حال چند روز پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود آمادگی شرکت مخابرات استان تهران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکسان سازی پیش شماره های تلفن در این استان در انتظار تامین اعتبار از سوی معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری است.

رضا تقی پور تاکید کرد: تاکنون چندین بار بودجه لازم برای یکسان سازی پیش شماره های تلفن در استان تهران تعیین شده اما مصوب نشده است.

  • ۹۰/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">