ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

‪ ۳۳‬نقطه تجاری در کشور فعال شد

| چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۳۸۴، ۰۸:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز راهبری نقطه تجاری ایران گفت: تاکنون ‪" ۳۳‬نقطه تجاری" با هدف تسریع در امر تجارت الکترونیک و اطلاع‌رسانی به بازرگانان در سطح کشور دایر شده است.
حسین شامی عصر سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی سی و سومین نقطه تجاری ایران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی افزود: این مرکز اطلاعات، تسهیلات و خدمات مشاوره اقتصادی مورد نیاز را در مورد تجارت به بازرگانان ارایه می کند.
وی گفت: در "نقطه تجاری" که به صورت سایت بر روی شبکه جهانی اینترنت تعریف شده تمام اطلاعات مورد نیاز برای امر تجارت درج شده و به راحتی در دسترس بازرگانان قرار دارد.
او افزود: همچنین دراین سایت اطلاعاتی راجع به آخرین قوانین و مقررات ایران برای استفاده سایر تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارایه شده است.
وی گفت: در این سایت همچنین آخرین اخبار و اطلاعات بازار جهانی در اختیار تجار و بازرگانان ایران قرار می‌گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استاندار خراسان شمالی هم راه‌اندازی نقطه تجاری ایران در خراسان شمالی را موجب گسترش امر تجارت و بازرگانی در این استان دانست.
علی مصافی گفت: با راه‌اندازی سایت نقطه تجاری ایران در خراسان شمالی تمام اطلاعات پیرامون تجارت و بازرگانی این استان به افراد مرتبط ارایه می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این سایت و ارایه اطلاعات خراسان شمالی زمینه برای بسط و گسترس سرمایه‌گذاری و تجارت در این استان فراهم شود.
محل استقرار این سایت در سازمان بازرگانی خراسان شمالی و آدرس پایگاه شبکه نقطه تجاری ایران به عنوان عضو شبکه جهانی نقاط تجاری ‪www.irtp.com‬ است.
مفهوم نقطه تجاری در سال ‪ ۱۹۹۲‬میلادی به منظور فراهم نمودن فرصتهای تجاری بین‌المللی برای بنگاههای کوچک و متوسط از سوی "کنفرانس سازمان ملل برای تجارت و توسعه" موسوم با "انکتاد" ارایه شد که هدف اصلی آن ساده، یکسان و ارزان‌سازی رویه‌ها، مقررات و فرآیند تجاری در میان کشورهای عضو است.
"نقطه تجاری ایران" نیز در سال ‪ ۱۳۷۶‬بر اساس ضرورتهای حوزه تجارت و کسب و کار به ویژه در عرصه صادرات و واردات و بر اساس طرح و توصیه انکتاد، در معاونت برنامه‌ریزی وزرات بازرگانی دولت جمهوری اسلامی ایجاد و در سال ‪۲۰۰۱‬ میلادی با عضویت رسمی و عملیاتی در اتحادیه نقاط تجاری به شبکه نقاط تجاری جهان متصل شد.

  • ۸۴/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">