ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

‪ICP‬ها ارزان نکرده‌اند

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۸:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر یک ‪ ISP(‬ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی) گفت: ‪ICP‬ها (مراکز ارایه دهنده خدمات پهنای باند) به تناسب کاهش ‪ ۵۰‬درصدی پهنای باند توسط شرکت مخابرات، ارایه سرویس به ‪ISP‬ها را به همین نسبت ارزان نکرده‌اند.
"شهاب بخشیان" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود: یکی از مهمترین مشکلات این است که پهنای باند تمام هزینه‌های مراکز ارایه دهنده خدمات اینترنتی (‪ (ISP‬را شامل نمی‌شود و تنها جزیی ‪ ۲۰‬تا ‪ ۵۰‬درصد هزینه ‪ISP‬ها است.
وی ادامه داد: در این کاهش ‪ ۵۰‬درصدی پهنای باند بیشترین نفع را ‪ ICP‬ها می برند زیرا قیمت خود را به تناسب این کاهش پایین نیاورده و تعداد ‪ISP‬هایی که از این مراکز پهنای باند خریداری می‌کنند، بسیار است.
وی یکی دیگر از دلایل اینکه ‪ICP‬ها از کاهش پهنای باند نفع بیشتری می برند، افزود: بسیاری از ‪ICP‬ها، ‪ ISP‬هم هستند یعنی هم سرویس پهنای باند ارایه می‌کنند و هم خدمات اینترنتی، به همین دلیل این کاهش ‪ ۵۰‬درصدی به نفع آنهاست.
وی در مورد دلیل اینکه تعداد زیادی ‪ ISP‬ناچارند از ‪ICP‬ها پهنای باند خریداری کنند، اظهار داشت: چون مخابرات پهنای باند زیر دو مگابایت ارایه نمی دهد و این تخفیف ‪ ۵۰‬درصدی نیز شامل خریدا پهنای باند بالای دو مگابایت است، بسیاری از ‪ISP‬ها قدرت خرید دو مگابایت پهنای باند را ندارند.
وی بیان داشت: به همین دلیل مجبورند برای خرید پهنای باند کمتر از ‪ICP‬ها سرویس دریافت کنند.
این مدیر ‪ ISP‬تصریح کرد: به دلیل اینکه قیمت اینترنت هر ساله رو به کاهش است اما هزینه تمام شده برای ‪ISP‬ها کاهش نیافته، بسیاری از ‪ISP‬ها در حال ترک عرصه ارایه خدمات اینترنتی هستند.
بخشیان در مورد اینکه چه بخشی در کاهش قیمت اینترنت موثرتر است، گفت: به نظر می‌رسد که ‪ICP‬ها به نسبت ‪ISP‬ها در کاهش قیمت اینترنت موثرتر هستند.

  • ۸۵/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">