ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجری دور دوم طرح حمایت از تحقیقات و تولیدات بخش خصوصی در حوزه ‪ICT‬ گفت: ‪ ۹۹‬درصد بودجه دور اول طرح حمایت از بخش خصوصی در دو سال گذشته فقط در پنج شهر تهران، اصفهان، یزد، اهواز و مشهد توزیع شد.

" مرتضی مهدوی" روز پنجشنبه در جلسه عمومی انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران ( کمیته استان اصفهان )، بیان داشت: از ‪ ۲۴‬میلیارد ریال اعتبار دور اول طرح حمایت از تحقیقات و تولیدات بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(‪ ۸۸ ،(ICT‬درصد آن‌فقط در شهر تهران، ‪ ۱۱‬درصد در چهار شهر اصفهان، یزد، اهواز و مشهد و یک درصد مابقی بودجه در سایر شهرهای کشور توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه این اعداد، آمار بسیار بدی را نشان می‌دهد، گفت:

دلیل عمده توزیع نامناسب‌این اعتبار، اطلاع نداشتن شرکتهای خصوصی شهرستانی از طرح حمایتی و نحوه استفاده از این فرصت بوده است.

وی سیاست طرح حمایت از تحقیقات و تولیدات ‪ ICT‬که در راستای طرح ملی "تکفا " انجام می‌شود را ارایه حمایت به صورت وسیع و قابل دسترس برای شرکتهای کوچک و متوسط عنوان کردو گفت: دراین طرح به بخش خصوصی و تعاونیها به عنوان سرمایه‌گذار تکیه شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات وتولیدات ارایه شده به این‌طرح باید توجیه اقتصادی داشته باشند یادآور شد: در دور اول از حدود ‪ ۱۳۰‬طرح برگزیده فقط حدود ‪ ۱۵‬طرح دارای جنبه اقتصادی و بازاری بودند.

مهدوی، تصریح کرد: در دور دوم طرح حمایتی، جنبه اقتصادی داشتن پروژه باید حتما برای کارگروه‌های کارشناسی محرز شود.

وی درباره مشخصات عمومی پروژه‌های تحت حمایت‌این طرح گفت: پروژه‌های ارایه شده باید در راستای ارتقاء یا دستیابی به یک محصول بوده و برای انجام آن نیاز به تحقیق و توسعه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: محصول پروژه باید دارای بازار باشد و بتواند پس از قطع حمایت به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

مهدوی میزان اعتبارتخصیص یافته به‌طرحها را ‪ ۵۰‬درصد هزینه اجرایی پژوهشی دانست و گفت: این میزان با توجه به شرایط خاصی می‌تواند افزایش یابد.

وی برخی از این شرایط خاص را فروش حداقل یک نرم‌افزاردر بازار بین‌المللی، متعلق بودن حداقل ‪ ۵۰‬درصد سهام شرکت به خانمها، فعالیتهای استانداردسازی یا بین‌المللی کردن یک محصول عنوان کرد.

به گفته وی شرکتهای خصوصی تا روز ششم شهریور فرصت ارایه درخواستهای خود و تا پایان آبان ماه امسال فرصت ارایه پروژه خود را دارند و تا ‪۱۵‬ آذرماه بودجه‌های لازم پرداخت می‌شود.

وی سقف پرداخت بودجه از دور دوم طرح حمایتی به هر شرکت خصوصی را ‪۳۸۰‬ میلیون ریال به صورت بلاعوض دانست.

وی خاطرنشان کرد: شرکتهای متقاضی استفاده از این طرح حمایتی می‌توانند برای کسب اطلاعات کاملتر به سایت تکفا(‪ (TAKFA.IR‬مراجعه کنند.

  • ۸۴/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">