ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال فشار انفجارهای بلژیک به اپل

| پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

کارشناسان معتقدند انفجارهای تروریستی بلژیک موجب تقویت موضع پلیس آمریکا در برابر اپل خواهد شد که خواستار تضعیف نظام رمزگذاری آیفون برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران است.

به گزارش فارس به نقل از یواس ای تودی، اف بی آی چند ماهی است که به بهانه ضرورت مقابله با تروریسم و حفظ امنیت ملی آمریکا به دنبال ایجاد آسیب پذیری‌های عمدی در الگوریتم رمزگذاری گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت آیفون است تا بتواند همیشه به داده‌های کاربران این محصولات دسترسی داشته باشد.

در حالی که اپل این کار را به معنای نقض حریم شخصی و امنیت کاربران دانسته و به علت نگرانی از کاهش مشتریان و آسیب دیدن اعتبارش در برابر این درخواست تا به حال ایستادگی کرده، انفجارهای اخیر در مترو و فرودگاه بلژیک موضع پلیس و دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در برابر اپل را منطقی جلوه داده است.

در روزهای اخیر افکار عمومی در آمریکا بیشتر از دیدگاه‌ها و مواضع اپل یشتیبانی می کرد، اما احتمال زیادی وجود دارد که حملات روزهای گذشته در شهر بروکسل موجب تغییر دیدگاه بخشی از مردم آمریکا شود که نگران از دست رفتن امنیت جانی خود هستند. آخرین بررسی موسسه Vrge Analytics نشان می داد 42 درصد مردم آمریکا حامی اپل و 30 درصد حامی اف بی آی هستند و 28 درصد در این زمینه هنوز تصمیمی نگرفته اند.

پروفسور Mark Grabowski استاد حقوق در دانشگاه Adelphi نیویورک این رویداد را چرخشی دیگر در یک مسیر طولانی می‌داند و می‌گوید: شاید آنها (پلیس) راهی برای شکستن رمزگذاری گوشی‌ها بیابند، اما هدف آنها فراتر از دسترسی به داده های مردم است.

Avivah Litan معاون بازاریابی موسسه تحقیقاتی گارتنر هم معتقد است اف بی آی از این حمله تروریستی برای پیشبرد نظرات و اهداف خود استفاده می‌کند. افکار عمومی به این رویدادها واکنش محکمی نشان می‌دهد و بر این امر پافشاری می‌کند که دولت باید هر آنچه برای یافتن افراد بد لازم است را انجام دهد.

Paul Rosenzweig استاد حقوق دانشگاه جرج واشنگتن هم تصریح می‌کند: اگر برای یافتن سرنخی از تروریست های بلژیک رمزگشایی گوشی‌های آنها مطرح شود موضع اف بی آی به شدت در منازعه با اپل تقویت می شود. اما سیر تحولات در این حوزه پرشتاب است و باید برای مشاهده نتیجه نهایی صبر بیشتری داشت.

  • ۹۵/۰۱/۰۵

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">