ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

190 کتابخانه به «وای فای» تجهیز شدند

| دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تجهیز 190 کتابخانه عمومی به «وای فای» - WiFi - تا پایان سال 1395 خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گزارشی با اشاره به شاخص‌های مصوب سال «خواندن» و برنامه‌ریزی برای تجهیز 243 کتابخانه عمومی به اینترنت «وای فای»، تعداد کتابخانه‌های عمومی تجهیز یافته به این خدمات را تا پایان سال 1395، 190 کتابخانه، معادل 78 درصد عنوان کرد.
این معاونت در بخش دیگری از این گزارش، انتهای خرداد ماه سال جاری را زمان تجهیز 82 کتابخانه عمومی باقیمانده به خدمات اینترنت «وای فای» اعلام کرد.
بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی، ‌پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد، جهت راه‌اندازی این خدمات در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور در استان‌های کمتر برخوردار، تعداد 204 دستگاه روتر و همچنین 265 دستگاه اکسس پوینت از سوی نهاد و از محل مانده تملک دارایی سال94تهیه و نصب شده است.
به گزارش ایرنا از کتابخانه ملی، امروزه مجلات بویژه در حوزه موضوعات تخصصی به یکی از مهمترین ابزارهای تولید، عرضه، نقد و استفاده از علوم تبدیل شده اند.
با ورود اینترنت به عرصه اطلاع رسانی علمی، این کارکرد ابعاد گسترده تری یافته و این امکان فراهم شده تا بسیاری از مجلات نیز با بکار گیری ابزار جدید به شکلی نو و کارآمدتر در اختیار محققان قرار گیرند.
در همین راستا اداره کل اطلاع رسانی کتابخانه ملی نیز به منظور ارائه تسهیلات مناسب برای محققان و پژوهشگران دسترسی به تعدادی از پایگاههای مجلات و مقالات آنلاین را فراهم کرده است. اعضای کتابخانه ملی می توانند در داخل محیط کتابخانه به صورت رایگان از منابع این پایگاه ها در پژوهش های خود استفاده نمایند.
یکی از این پایگاههای فراهم شده، پایگاه مجلات تخصصی نور از مجموعه بانکهای اطلاعاتی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است.
این پایگاه بانک اطلاعاتی متنی- تصویری است که در راستای تسهیل و ترویج امر پژوهش، وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی در فضای مجازی را بر عهده دارد.
این پایگاه شامل مقالات 1700 عنوان مجله می باشد که حوزه های مختلف علوم انسانی را پوشش می دهند.

  • ۹۶/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">