ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده ۲ مرد ایرانی همکار با فردی که توسط اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا عفو شده‌‌اند، یک شرکت نرم افزاری را در ورمونت هک کرده‌اند و نرم افزاری را از آن سرقت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، این نرم افزار برای انجام تحلیل های آیرودینامیکی و طراحی گلوله و توپ های توپخانه قابل هدایت با جی پی اس به کار می رود.

بر اساس اسناد منتشر شده دادگاه در ابتدای سال 2007 دو مرد مذکور با شخص سومی برای سرقت این نرم افزار از شرکت آمریکایی همکاری کردند. این مرد در سال 2006 توسط اوباما مورد عفو قرار گرفته بود.

بر طبق همین اسناد در سال 2012 آنها نرم افزار مذکور را از شرکت Arrow Tech Associates دزدیدند و بدین منظور سیستم‌های رایانه ای آن را هک کردند و سپس نرم افزار مذکور را به ایران فروختند.

اسم این دو هکر ایرانی محمدرضا رضاخواه و محمدسعید اجیلی اعلام شده است. حکم دستگیری این دو نفر صادر شده و پلیس آمریکا در جستجوی آنهاست. شخص سوم این پرونده نیما گلستانه نام دارد که در یک پرونده تبادل زندانی با ایران توسط اوباما عفو شد.

  • ۹۶/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">