ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

4 سال گذشته و 4 سال آینده

| چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - ابرقدرت‌ها و کشورهای استعمارگر فارغ از جهت و مسیری که در آن حرکت می‌کردند، یک شاخصه مشترک داشته و دارند و آن بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ها و اقناع افکار عمومی بود، از هیتلر و ابزارهای رسانه‌ای آن دوران گرفته تا ترامپ و شبکه‌های اجتماعی امروزی.

برترین شرکت‌های دنیا نیز به‌خوبی با کارکرد رسانه‌ها آشنا بوده و تیمی حرفه‌ای از متخصصان روابط عمومی، رسانه‌، جامعه‌شناس و حتی روانشناس در اختیار دارند تا راه تسخیر دنیا با محصولاتشان را هموار کنند.

در کشور ما اما کم نیستند مدیرانی که همچنان ظرافت‌ها و روش کار و استفاده از رسانه‌ها را نمی‌دانند و به همین جهت بسیارند مدیران، شرکت‌ها و محصولاتی که به واسطه کم‌دقتی در مواجهه با رسانه‌ها و گاه نیز به علت برداشت‌های ناشیانه خبرنگاران، غرق در حاشیه و مشکلاتی شده‌اند که به قیمت کنار رفتن از صحنه برایشان تمام شده است.

در همین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خودمان، اشتباه یک خبرنگار در شنیدن نام صحیح یک برند برای نخستین بار، موجب به طنز کشیدن برند مذکور و در نهایت باعث تغییر نام آن شد.

در نمونه‌ای دیگر یک اپراتور به واسطه بی‌توجهی به مشترکان و رسانه‌ها، رفته‌رفته آنچنان وجهه عمومی خود را از دست داده که حالا هر طرح و خدمتی که ارایه می‌کند به عنوان یک دروغ و ترفند جدید انگاشته شده و مورد بی‌اعتمادی و آماجی از ابهامات و پرسش قرار می‌گیرد.

یا در همین 4 سال گذشته چقدر وقت و انرژی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صرف پاسخ به ابهامات، برداشت‌های اشتباه و گاه اطلاعات غلط در رسانه‌ها شد، آن هم در شرایطی که بسیاری از آنها به سهولت و سادگی، قابل اجتناب و پیشگیری بود.

اما روی دیگر این سکه استفاده هدفمند و هوشمندانه از قدرت رسانه‌هاست تا مسیر حرکت یک فرد، باور، محصول، طرح و خواسته را در میان توده‌ها هموار کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه یک شروع دوباره است و هر شروعی گذشته از جابجایی مدیران، به منزله بازتعریف تمام رویکردها و سیاست‌هایی است که می‌تواند در 4 سال آینده بسیاری از ناهمواری‌های موجود در راه این وزارتخانه را تسهیل کند. این مهم اما میسر نمی‌شود مگر آنکه از هم‌اکنون و قبل از آنکه روابط جدید شکل بگیرند، به درستی مدیریت و تدبیر شود.(منبع:عصر ارتباط)

  • ۹۶/۰۵/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">