ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

40 میلیون تقاضا برای موبایل وجود دارد

| يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۸۵، ۰۶:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در صورتیکه پیمانکاران عملکردی مناسب داشتند اپراتور دوم هم می‌توانست در زمان مقرر اقدام به سرویس‌دهی کند. ولی با وضع فعلی امیدواریم برای آبان‌ماه شاهد واگذاری سیمکارتهای اپراتور دوم باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم تقدیر از نمونه‌های ملی نهمین جشنواره شهید رجایی، در جمع خبرنگاران گفت: آمار و ارقام نشان دهنده بهبود وضعیت کلی تلفن همراه است. تا مردادماه امسال وضعیت آنتن‌دهی در اکثر بزرگراه‌های شهر تهران بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز کیفیت آنتن‌دهی به حد مطلوب خود نرسیده است، تاکید کرد: با قطع برق در هفته پیش مشکلاتی برای سیستم ایجاد شد و بازگشت این مراکز متعدد به حالت اول مستلزم دو سه روز کار بود که البته بروز این مشکل از دست ما خارج بود.

سلیمانی افزود: شاخص‌های کیفیت تلفن همراه در تهران، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بسیار بهتر شده و هنوز هم جا برای بهبود وجود دارد.

وی تصریح کرد: شبکه تهران یک شبکه بسیار پیچیده است و مشکلات و معضلات خاص خودش را دارد. بنابراین در مورد چنین مسایل فنی نمی‌توان با دقت بالا میزان پیشرفت‌های گذشته و یا پیش‌بینی پیشرفت‌های آینده را انجام داد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: تا کنون متخصصان کشور موفق به پیدا کردن اشکالات سیستم شده‌اند و مشغول برطرف کردن آنها هستند.

سلیمانی افزود: یکی از مشکلات عمده واگذاری سیمکارت تلفن همراه در کشور، به پیمانکاران بر می‌گردد. در صورتیکه پیمانکاران عملکردی مناسب داشتند اپراتور دوم هم می‌توانست در زمان مقرر اقدام به سرویس‌دهی کند. ولی با وضع فعلی امیدواریم برای آبان‌ماه شاهد واگذاری سیمکارتهای اپراتور دوم باشیم.

وی افزود: با ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاستهای کلی بند ج اصل 44 قانون اساسی همه اپراتورها به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. ولی با توجه به اینکه نیاز کشور طبق محاسبات و در حال حاضر بیش از 40 میلیون تلفن همراه است، حتی با واگذاری اپراتورها نیز زمان زیادی برای اشباع این میزان تقاضا، مورد نیاز است.

سلیمانی در مورد مهمترین اقدامات وزارتخانه‌ متبوع خود در یکسال گذشته گفت: در صورت انجام یک ارزیابی در بین وزارتخانه‌های مختلف، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی در صدر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به 3 میلیون و 400 هزار شماره واگذار شد، این در حالی است که کل شماره‌های تلفن همراه در کشور حدود 9 میلیون شماره است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: از نظر پوشش کشوری نیز جاده‌هایی که تحت پوشش قرار گرفتند نزدیک 20 هزار کیلومتر هستند. به طوریکه تمام شهرهای ایران در حال حاضر دارای تلفن همراه هستند. همچنین واگذاری تلفن ثابت نیز در 22 استان از 30 استان کشور به روز صورت می‌گیرد که البته مشکلات موجود در چند استان باقیمانده مربوط به مسایلی خارج از حوزه وظایف وزارت ارتباطات است.

سلیمانی در مورد اقدامات یکساله این وزارتخانه در مورد اینترنت، گفت: پهنای باند مورد استفاده در کشور در حال حاضر 14STM1است.

که از سال گذشته تاکنون بیش از دو برابر شده است و تا آخر سال هم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در سال گذشته اعلام کردیم که همه دانشگاه‌ها باید به شبکه فیبر نوری متصل شود که بیش از 80 درصد مراکز آموزش عالی به این شبکه وصل شدند و مابقی نیز مشکلاتی دارند که به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در حال حاضر بستر بانکداری اینترنتی در کشور فراهم شده است و مشغول هدایت بانکها و مردم به این سمت هستیم که سنگ بنای این کار در سال گذشته نهاده شده و در حال گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های آموزش و تحقیقات و پژوهش نیز اقدامات خوبی انجام شد به طوریکه امروز کمیته تحقیق و توسعه مخابرات و پست در استانها برنامه‌ریزی شده و در 6 استان شکل گرفته و مشغول فعالیت است.

سلیمانی در مورد اعطای وام به بخش خصوصی، گفت: در ابتدا این کار به استانها واگذار شد و به هر استان اختیار داده شد که با نیروهای بومی به ساماندهی این کار بپردازند. همچنین علی‌رغم اینکه در سال گذشته قادر به جذب منابع نبودیم، امسال حتی بیش از برنامه جذب کرده‌ایم که حتما به 40 میلیارد تومان تا پایان سال خواهد رسید.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این حوزه به بخش خصوصی توجه خوبی شد، اظهار داشت: طی جلساتی با این بخش آنها را متقاعد کردیم که در بخش تولید تجهیزات همراه با هم تشکیل یک کنسرسیوم بدهند و ما نیز با ارایه پیشنهاد انعقاد قرارداد با آنها، سعی کردیم در ریشه دار کردن تولید داخلی آنها را کمک کنیم.

وی با بیان اینکه این مراحل به خوبی پیش رفته و به زودی قرارداد آن بسته خواهد شد، افزود: در صورت به نتیجه رسیدن این پروژه تمامی مشکلات تولید تجهیزات تلفن همراه در کشور مرتفع خواهد شد.

  • ۸۵/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">