ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

5 نقطه مداری به نام ایران ثبت می‌شود

| چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش سازمان فضایی ایران برای ثبت پنج نقطه مداری فرکانسی(تقویت امواج ماهواره) به نام ایران اشاره کرد و گفت: نقطه های مداری ثبت شده به نام کشورمان با تلاش های دولت یازدهم همواره به نام کشورمان محفوظ می ماند.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه همایش روز فناوری فضایی که با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا افزود: تلاش دولت یازدهم بر این است که هر آنچه از نقطه های مداری از گذشته به نام ایران ثبت شده، حفظ شود و از طرف دیگر تعدادی از نقطه هایی که در آینده دور مورد نیاز هست، تامین شود.
عضو هیات دولت یازدهم با بیان این که تلاش ها برثبت 20 نقطه مداری برای کشورمان متمرکز شده بود که اقدام برای ثبت 13 نقطه در جریان است، گفت:تلاش جدی سازمان فضایی آن است که امسال پنج نقطه مداری فرکانسی را برای کشورمان ثبت کند و برهمین اساس رایزنی با مجامع بین المللی در جریان است و مذاکره با اتحادیه جهانی پستی نیز درکنار سایر اقدام ها پیگیری می شود.
واعظی گفت:پنج نقطه مداری به سایر نقطه های ثبت شده به نام کشورمان اضافه خواهد شد و جایگاه ایران در فناوری فضایی را بیش از پیش تثبیت خواهد کرد.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به نقطه های مداری که سال ها پیش از ایران باز پس گرفته شده بود، اشاره کرد و گفت: بازپس گیری آنها به 15 سال پیش مربوط است و اکنون و به خصوص در دوسال اخیر تلاش شده است همه نقطه های مداری حفظ شوند.
*ماهواره دوستی امسال پرتاب می شود
عضوکابینه دولت یازدهم از پرتاب شدن ماهواره دوستی ایران تا پیش از پایان امسال خبر داد و گفت: ماهواره پیام امیرکبیر که سنجشی است و ماهواره مخابراتی «ناهید یک» که امروز رونمایی شدند سال آینده پرتاب خواهند شد.
به گفته واعظی، تاکنون ایران در زمینه ماهواره های سنجشی فعالیت داشته که تلاش برای طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید یک» و «ناهید دو» فضای جدیدی را پیش رو گذاشته است.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد، همه چیز ماهواره «ناهید یک » آماده شده و منتظر نوبت است تا سال آینده پرتاب شود. قرارداد ماهواره ناهید 2 نیز امضا شده که امید است بزودی اقدام های دیگر صورت گیرد.
واعظی به برنامه تدوین شده 10 ساله دوم برای سازمان فضایی توسط شورای عالی فضایی اشاره کرد و گفت:برنامه های مذکور در سایه همدلی و همکاری همه دانشگاه ها و سازمان فضایی به عنوان هماهنگ کننده تحقق می یابد.
وی ابراز امیدواری کرد، ایران بتواند تا پنج سال آینده ماهواره بومی سنجشی را طراحی ، ساخت و پرتاب کند و 8 تا 10 سال آینده نیز طراحی و ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی بومی را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، مراسم روزفناوری فضایی صبح امروز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه و در دومین روز از ایام دهه فجر با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد. رییس جمهوری قبل از ورود به سالن نمایشگاه دستآوردهای فضایی یک سال اخیر را افتتاح کرد و در محل سخنرانی از دو ماهواره سنجشی پیام امیرکبیر و مخابراتی ناهید یک رونمایی کرد.

 

رییس سازمان فضایی: پنج نقطه مداری فرکانسی به نام ایران ثبت می شود
رییس سازمان فضایی ایران به ثبت 14 نقطه مداری به نام ایران از سال 1391 اشاره کرد و گفت: امسال امکان ثبت پنج نقطه مداری فرکانسی( تقویت امواج ماهواره )فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محسن بهرامی» روز چهارشنبه در مراسم «روز فناوری فضایی» با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران افزود: این امکان در دولت تدبیر و امید فراهم شده است که در سال های پیش تعدادی از نقاط ثبت شده از کشورمان پس گرفته شده بود.
به گفته وی، تلاش دولت برای احقاق حقوق قانونی ایران در مجامع بین المللی سبب شد اکنون این فرصت مهم برای کشور فراهم شود.
بهرامی در ادامه به افزایش بودجه سازمان فضایی د ر برنامه پنجساله ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: افزایش خوب بودجه این سازمان موجب تسریع در تحقق پروژه های فضایی خواهد شد.
رییس سازمان فضایی از شروع فازهای مطالعه، طراحی و ساخت ماهواره سنجشی« پارس یک» از امروز(چهارشنبه) خبر داد و افزود: ساخت آن نیازهای کشور را در بخش کشاورزی برطرف می کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پایش محصول های کشاورزی را از دستاوردهای مهم ماهواره سنجشی برشمرد و افزود: پروژه منحنی طول دوره رشد برخی محصول های کشاورزی به کمک ماهواره سنجش از راه دور آغاز شده است.
بهرامی در ادامه از در دستور کار قرار گرفتن تدوین نقشه پراکنش محصول های کشاورزی با کمک ماهواره خبر داد.
به گزارش ایرنا، در مراسم روز فناوری فضایی امسال رییس جمهوری از دو ماهواره سنجشی پیام امیرکبیر و مخابراتی ناهید1 رونمایی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">