ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

50 بازی رایانه ای در داخل کشور تولید شد

| سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۸۸، ۰۴:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید حدود 50 بازی رایانه ای در داخل کشور تا به امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، عیسی زارع پور ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه رسانه های دیجیتال در استان فارس افزود: در این خصوص بیشتر به یک جریان سازی و تولید انبوه در سطح کشور نیازمندیم تا بتوان کیفیت و کمیت را ارتقا بخشید.
وی با اشاره به وجود حدود 9 هزار بازی رایانه ای تولید خارج در کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر روزانه بازیهای رایانه ای بسیاری در سطح کشور پخش می شود که بخشی از آنان با مبانی فرهنگی جامعه منافات دارد و در این رابطه باید خانواده ها نظارت بیشتری را بروی فرزندان خود و بازیهای رایانه ای مورد استفاده آنها داشته باشند.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حجم صادرات نرم افزار ایران در سال گذشته نیز بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار نرم افزار در حال اخذ مجوزهای لازم هستند که از این میزان حدود 40 درصد قابلیت صادرات را دارد از این رو می توان با تکیه بر توانایی های موجود در این حوزه نیز موفق ظاهر شد.
زارع پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش آموزش در فضاهای دیجیتال و مجازی نیز بیان کرد: فضای دیجیتال در حال حاضر به یک فضای پرطرفدار تبدیل شده که این موضوع در عین حالی که زنگ خطر محسوب می شود یک فرصت نیز به شمار می آید که می توان از آن به درستی استفاده کرد.
زارع پور با اشاره به اینکه امروز باید موضوعات آموزشی مورد توجه قرار گیرد، افزود: روزانه بسیاری از سایتهای ضد اخلاقی ایجاد می شوند از این رو باید آموزش را به عنوان یک کار محوری در دستور کار قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز بیان کرد: در این نمایشگاه 135 غرفه برپا شده و برای مراجعه کنندگان نیز بیش از 140 میلیون تومان یارانه به صورت تخفیف و بن خرید در نظر گرفته شده است.
در ادامه این مراسم نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ایجاد مستمر چنین نمایشگاه هایی بیان کرد: استان فارس با توجه به جایگاه بالای مراکز آموزش عالی در کشور باید از چنین نمایشگاه هایی به صورت دائم و هر ساله بهره مند شود اما زمان برپایی اینگونه نمایشگاه ها نیز مهم است زیرا برپایی نمایشگاه مذکور در فصل امتحانات دانشجویان بوده و این امر در استقبال دانشجویان تاثیر می گذارد.
جعفر قادری ادامه داد: امروز در آستانه تدوین برنامه پنجم توسعه قرار داریم که در این خصوص موضوعاتی مانند دانایی محوری، اهمیت علم و دانش مورد بحث قرار گرفته و در کنار این، موضوع هدفمند کمردن یارانه ها و تحول اقتصادی نیز مورد بررسی واقع شده که بر این اساس اهمیت رسانه های دیجیتال بیشتر احساس می شود.
وی عنوان کرد: ایران از لحاظ دسترسی به اینترنت مقام اول خاورمیانه را به خود اختصاص داده که این نشان از مهیا بودن حداقل سخت افزار در کشور است ولی باید صدور خدمات فنی و مهندسی را به عنوان زمینه صادراتی غیر نفتی نیز در دستور کار و فعال کردن قرار گیرد.

  • ۸۸/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">