ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک اعلام کرد: با آزمایش‌هایی که از ابتدای سال انجام شده، ‪ ۵۱‬محموله تجهیزات ‪ IT(‬فناوری اطلاعات) از نظر مطابقت با استاندارد مردود اعلام شده اند.
"علیرضا خمسه" روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: استانداردهای ایمنی در سراسر جهان به خصوص در زمینه دستگاه‌های برقی و الکترونیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، چنانچه در اروپا نیز داشتن گواهی استاندارد ‪CE‬ برای این نوع دستگاه‌ها الزامی است.
وی اظهار داشت: در کشورهایی که استاندارد کالاها و خدمات را زودتر شروع کرده‌اند مشاهده می‌شود که نسبت به دیگر کشورها، در زمان وقوع حوادث مشابه، متحمل خسارات جانی و مالی کمتری می‌شوند.
به گفته وی، سامانه‌های مختلف اجتماعی- اقتصادی کشورها چنین تنظیم شده که نه تنها در مبادی ورودی و گمرکها بلکه حتی تولیدکنندگان در پی اطلاع و کسب گزارش‌ها مبنی بر وجود نقص‌های خطرآفرین در محصولات توزیع شده، مبادرت به اطلاع رسانی همگانی کرده و حتی گاهی اقدام به جمع‌آوری محصول از بازار می کنند.
وی تصریح کرد: بدیهی است این فرایند هزینه‌های سنگینی را بر تولید کننده وارد می‌کند اما جامعه تحمل این هزینه را نسبت به هزینه نیروهای انسانی خود توجیه پذیر می‌داند.
خمسه تاکید کرد: در کشور ما سالهاست که این رویکرد شروع شده است و استاندارد کردن کالاها از نظر تدوین ضوابط و یا اعمال آنها بتدریج شروع شده و هم اکنون محصولات متعددی را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: اجباری کردن استاندارد کالاها روز به روز کالاهای بیشتری را شامل می‌شود که از آن جمله افزودن انواع چاپگر، اسکنر، رایانه همراه و سرور به دلیل عمومیت یافتن کاربرد آنها مصوبه هیات وزیران از ابتدای سال ‪ ۸۴‬در زمینه محصولات ‪ IT‬است.
خمسه گفت: چنانچه محصولات وارداتی قبلا توسط تولیدکنندگان اصلی موفق به اخذ گواهینامه انطباق با استانداردهای بین‌المللی شده باشد، ارایه اینگونه مدارک در مبادی ورودی می‌تواند به تسریع در ترخیص کالاها کمک کند.
وی برخی از دستاوردهای اجرای مصوبه هیات وزیران را شامل بهبود اساسی در واردات صفحه نمایش‌ها از نظر ایمنی و محدود بودن تشعشعات خطرناک آنها و جلوگیری از واردات صفحه نمایش‌های خطرناک عنوان کرد.
به گفته وی، واردات انواع چاپگر، رایانه همراه، اسکنر و غیره و جلوگیری از واردات کالاهای خطرناک و استاندارد از جمله این موارد است.
در پایان جلسه و پس از پرسش و پاسخ خبرنگاران از سایت آزمایشگاه مرکز بازدید کرده و از نزدیک نحوه انجام آزمون‌ها را مشاهده کردند.

  • ۸۴/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">