ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

7 عضو سایت دوست یابی دستگیر شدند

| يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) از دستگیری هفت عضو سایت دوست یابی نامتعارف در آذربایجان غربی خبر داد.

پیرو رصد فضای سایبر توسط کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی سایت های متخلف، چندی پیش وب سایتی که با هدف تسهیل در ارتباطات نامتعارف دختران و پسران فعالیت می کرد، شناسایی و مسدود شد.

طی ردیابی و بررسی های فنی و تخصصی، هفت نفر عضو این سایت شناسایی و دستگیر شدند که متهمین علت انگیزه خود را از فعالیت غیرمشروع در این سایت، کنجکاوی و آگاهی نداشتن از خطرات فضای مجازی اعلام داشتند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی با توجه به اینکه چهار نفر از متهمین زیر 20 سال هستند، به والدین تاکید کرد نظارت نداشتن والدین بر عملکرد فرزندان خود و عدم شناخت کافی کاربران اینترنتی از خطرات فضای مجازی است، لذا خانواده ها باید نظارت دقیق به رفتار فرزندانشان داشته باشند و راه های ارتکاب و اغفال آنان از طریق افراد ناشناس گرفته شود.

همچنین پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات در مطلب دیگری از دستگیری دو چهره شیاد اینترنتی خبر داد و اعلام کرد چت در واقع محیطی مجازی است که افراد در آن می توانند با یکدیگر تبادل نظر کنند. افراد به نیات مختلف وارد چت روم ها می شوند و بسیار اتفاق افتاده که کلاهبرداران و شیادان در چت روم ها با نام ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری رابطه با جنس مخالف می کنند و از این طریق دامی برای ساده لوحان می گسترند.

پلیس فتا هشدار داد: زوج یابی اینترنتی نیز پدیده ای جدید و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می شوند و شیادان از این راه سوء استفاده کرده و اطلاعات خصوصی آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذی می کنند. با توجه به اینکه بیشتر کاربران چت روم را افراد نا آشنا به واقعیت های اجتماعی تشکیل می دهند، افراد سود جو و فرصت طلب، حضور گسترده ای در چت روم دارند و به اغفال جوانان و جذب آنها به گروه های فساد و فروش مواد مخدر می پردازند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در این گزارش آورده است، پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه از طریق چت روم با فردی که وانمود می کرد دختر است، آشنا شدم. بعد از چند مرحله چت با وی و جلب اطمینان من،درخواست شماره تماسم را کرد و من نیز فریب خورده و اطلاعات شخصی خود را در اختیار وی قرار دادم و از آن تاریخ ایمیل و پیامک های توهین آمیز وغیر اخلاقی دریافت می کنم.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، مامورین پلیس فتا در بررسی های فنی، ضمن شناسایی متهم در عملیاتی وی را دستگیر کردند.

  • ۹۱/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">