ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۷۱۶‬شهر به اینترنت متصل هستند

| دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۸۴، ۰۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم‌اینک ‪ ۷۱۶‬شهر با ‪ ۷/۵‬میلیون نفر کاربر در سطح کشور تحت پوشش شبکه اینترنت است.
دکتر محمد سلیمانی روز دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری دانشگاه فردوسی مشهد تعداد شهرهای کشور را حدود ‪ ۱۰۱۸‬ذکر کرد.
وی افزود: ‪ ۳۰۰‬شهر دیگر هنوز تحت پوشش این شبکه قرار نگرفته که در تلاش هستیم خطوط پرسرعت اینترنتی را به آنها هم برسانیم.
او گفت: فناوری اطلاعات و دسترسی همگان به اطلاعات و امکان برقراری ارتباطات گسترده بر توسعه تمامی بخشها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اثر دارد.
وی افزود: در این میان جوامع علمی و اطلاعاتی به هر میزانی که در تولید دانش، علم و فناوری رشد کنند اثر مستقیم بر جامعه اطلاعاتی دارد.
او گفت: دانشگاهها و مراکز علمی برای ما از اهمیت بسیاری برخوردارند لذا توسعه ارتباطات و تعاملات میان دانشگاهها در جهت تولید دانش و علم و کمک به توسعه فناوری اطلاعات ضروری است.
وی افزود: نیازمند شبکه دانش برای برقراری ارتباط دانشگاهها با هم و با مراکز تولید و توسعه اقتصادی و نیز مراکز تحقیق و پژوهش هستیم و این امر در صورت فراهم شدن پهنای باند مورد نیاز که حداقل ‪ ۱۰‬مگابایت است فراهم می‌شود.
وزیر ارتباطات گفت: مقدمات کار انجام شده لذا امیدواریم در سال ‪۱۳۸۵‬ این کار اجرایی شود.
وی افزود: دانشگاهها می‌توانند محتوا و کاربردها در بخش فناوری اطلاعات را برای ما ایجاد کرده و توسعه دهند.
او افزود: در این چارچوب و در بخش نرم‌افزارها و سیستمهای مورد نیاز در بخش فناوری اطلاعات مقداری پیشرفت داشته‌ایم اما هنوز در آغاز راه هستیم و کمک دانشگاهها ومراکز علمی تحقیقی برای ما حایز اهمیت است.
وی گفت: سیاستهای کلان ملی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور مشخص شده و عمده آنها بر دانش بنیادی استوار است که بر عهده دانشگاهها و مراکز علمی می‌باشد که باید در جهت ایجاد و تولید فناوریهای لازم کار را شروع کنند.
شبکه فیبرنوری دانشگاه فردوسی مشهد به طول چهارکیلومتر با سرمایه‌گذاری ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال اجرا شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در جمع دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد تحقق دولت الکترونیک را از جمله اهداف برنامه چهارم توسعه عنوان کرد و گفت: دولت در این برنامه موظف است شبکه را در جهت ارتباط در درون و با شهروندان بطور قطع اجرا کند.
سلیمانی توسعه ارتباطات و امکان برقراری ارتباط در روستاها و نیز کاهش فاصله سیستم ارتباطی و مخابراتی کشور با سیستمهای روز دنیا را از دیگر اهداف برنامه چهارم توسعه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی جهش خوبی داشته بدون ذکر رقم افزود: در تلاش هستیم این رقم رشد چشمگیری در برنامه پنج ساله چهارم داشته باشد.

  • ۸۴/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">