ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در سال 86، متوسط درآمد ماهیانه مخابرات از هر خط تلفن همراه به 90 هزار ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صابر فیضی، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس طرح تجاری تدوین شده برای مخابرات، پیش بینی می‌شود که متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن همراه در سال 1400 به 275 هزار ریال برسد.

وی افزود: با توجه به درآمد پیش بینی شده در این بخش، مخابرات پس از واگذاری به بخش خصوصی بیش از پیش سوددهی خواهد داشت.

صابر فیضی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، 61 درصد متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن همراه به منظور نگهداری این شبکه هزینه می‌شود که بر اساس طرح تجاری تدوین شده برای شرکت مخابرات ایران، این مقدار تا سال 1400 به 32 درصد کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به سقف 38 میلیونی مشترک در نظر گرفته شده در طرح تجاری مخابرات گفت: با توجه به روند کنونی و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، تا سال 89 مشترکان تلفن همراه اپراتور اول به 38 میلیون خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب که در حال حاضر بیشتر مشترکان تلفن همراه اول، از سیم کارت دائمی استفاده می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 16 میلیون سیم کارت دائمی و بیش از شش میلیون و 400 هزار سیم کارت اعتباری در اختیار مشترکان این اپراتور قرار دارد.

فیضی، اظهار داشت: تا پایان سال 86، تعداد مشترکان اپراتور اول تلفن همراه به بیش از 22 میلیون و 400 هزار نفر می رسد که بر اساس پیش بینی صورت گرفته، این عدد در سال آینده به 27 میلیون و 600 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از موارد پیش بینی شده در طرح تجاری تدوین شده، راهبرد قیمت‌گذاری بازار تلفن همراه است که شامل مولفه‌های تعرفه، ساختار تعرفه و سطح قیمت است.

وی خاطر نشان کرد: "هزینه شارژ ماهیانه"، "نرخ مکالمه در اوج ترافیک"، "نرخ مکالمه در غیر اوج ترافیک"، "نرخ مکالمه در داخل شبکه"و" نرخ مکالمه به خارج شبکه" پنج مولفه عمده تعرفه‌ها در جهت هدف ذکر شده است.

  • ۸۶/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">