ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

90 درصد پرسنل روابط عمومی ‌ها متخصص نیستند

| يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۸۴، ۰۱:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر جشنواره‌ی علمی‌ سمپوزیوم بین‌المللی تحقیقات علمی‌ و مطالعات افکار عمومی ‌در روابط عمومی ‌گفت: بنا داریم با برگزاری این سمپوزیوم مرجعی برای بررسی آثار علمی‌ روابط عمومی و افزایش تولیدات روابط عمومی ‌شویم.
به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «هوشمند سفیدی» در جشنواره‌ی علمی ‌و سمپوزیوم بین‌المللی تحقیقات علمی‌ و مطالعات افکار عمومی ‌ در روابط عمومی‌، با بیان این که بحث برگزاری این جشنواره از سال گذشته آغاز شده و به دنبال آن است که بحث تولید علمی در این حوزه را پیش ببرد، گفت: در ادامه‌ی این حرکت صرفا بحث تشویق دست اندرکاران و فعالان این حوزه برای گرایش به سمت تولید علم کافی نیست و شایسته است که مهارت‌های کاربرد روش‌های علمی‌ و مطالعات افکار عمومی ‌در روابط عمومی ‌را آموزش دهیم.
وی با اشاره به این که امسال نخستین سمپوزیوم بین‌المللی تحقیقات علمی ‌و مطالعات افکار عمومی ‌در روابط عمومی ‌با همکاری انجمن بین‌المللی روابط عمومی، کنفدراسیون اروپایی روابط عمومی، آموزش تحقیقات روابط عمومی ‌اروپا و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ برگزار می‌شود ، افزود: بدون شک این حرکت می‌تواند بحث علمی ‌شدن روابط عمومی و حاکم شدن روند علمی ‌در روابط عمومی ‌را توسعه دهد و بنا داریم با برگزاری این سمپوزیوم مرجعی برای بررسی آثار علمی‌ روابط عمومی و افزایش تولیدات روابط عمومی ‌شویم.
دبیر جشنواره‌ و سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ‌معتقد است: در روابط عمومی ‌اصل، پژوهش است و بر این اساس فعالیت‌های روابط عمومی ‌باید با پژوهش و تحقیق آغاز شود و با ارزیابی پایان پذیرد.
بنابراین باید به پژوهش و سنجش افکار عمومی که صدای مردم را به سازمان‌ها منتقل می‌کند، بپردازیم.
در صورتی که متاسفانه در این حوزه بیشتر به سمت تبلیغات حرکت می‌کنیم، این برنامه تاکید دارد که باید بیشتر به سمت پژوهش و فعالیت‌های علمی‌ روی بیاوریم و سنجش افکار را در روابط عمومی ‌ارتقا دهیم.
سفیدی با تاکید بر این که الگوی حاکم در روابط عمومی‌ها، الگوی تبلیغاتی است در حالی که باید به سمت روابط عمومی ‌ مخاطب محور حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: علم روابط عمومی، مکتب و باورهای عقیدتی ما نیز بر این نکته تاکید دارد و امیدواریم این نشست بتواند در تغییر دیدگاه و ارتقای بینش در دست اندرکاران و فعالان روابط عمومی ‌موثر باشد.
وی با بیان این که در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در تولید علم در کشور آغاز شده، اظهار داشت: با تمام این تلاش‌ها هنوز در این حوزه در بحث پایان‌نامه‌ها، آموزش و ارایه‌ی تحقیق مقاله ضعف داریم.
دبیر جشنواره و سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ‌گفت: در کشورمان دو موسسه‌ی خصوصی در روابط عمومی ‌فعالیت می‌کند که کافی نیست و علاوه بر آن در سه دانشگاه این رشته تدریس می‌شود، و هنوز متاسفانه در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تدریس نمی‌شود.
همچنین در بحث شورای روابط عمومی ‌استان‌ها و حمایت و توسعه‌ی نگرش علمی ‌در آن‌ها باید کارهای لازم صورت پذیرد.
وی‌ با تاکید بر این که 90 درصد کسانی که در روابط عمومی ‌ فعالیت می‌کنند، متخصص این کار نیستند‌، اظهار داشت: شعار این سمپوزیوم " پژوهش، مبنای تفکر علمی‌، عمل علمی ‌و تاثیر علمی ‌در روابط عمومی " می‌باشد که امیدواریم این شعار را به عمل در دست اندکاران روابط عمومی ‌تبدیل کند اما در شرایطی که الگوی تبلیغی در روابط عمومی ‌ حاکم است ، پژوهش کمتر است.
وی در ادامه به این نکته تصریح کرد: پژوهش و سنجش افکار عمومی ‌باید در اولویت کار باشد و شایسته نیست که در روابط عمومی‌ها به این موضوع توجه نشود، برای این کار باید به آموزش و تقویت نهادهای مدنی توجه شود.
وی افزود: همچنین دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری کند و اگر به این سمت حرکت کنیم و باورهای عقیدتی خود را با توانمندی‌های علمی‌ و حرفه‌یی در هم آمیزیم در آن زمان روابط عمومی ‌مخاطب محور خواهیم داشت. ما نیز بنا داریم در این راستا تلاش کنیم و در تلاشیم این جنبش علمی‌ در روابط عمومی ‌را پیش ببریم

  • ۸۴/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">