ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

CIA نخستین افسر ارشد فناوری خود را معرفی کرد

| شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۴:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سیا، ناند مولچاندانی را به‌عنوان اولین افسر ارشد فناوری این سازمان جاسوسی معرفی کرد.
به گزارش سایبربان؛ ویلیام برنز، رئیس سازمان جاسوسی سیا روز جمعه اعلام کرد که یک کارآفرین پرکار در دره سیلیکون (منطقه‌ای در کالیفرنیای شمالی که به‌عنوان یک مرکز جهانی برای فناوری‌ها و نوآوری‌های پیشرفته شناخته می‌شود) را به‌عنوان اولین افسر ارشد فناوری اطلاعات سازمان خود منصوب کرده است.

افسر ارشد فناوری سیا جایگاهی است که اخیراً ایجادشده و قرار است تابستان امسال توسط ناند مولچاندانی (Nand Mulchandani) پر شود. وی چندین استارت آپ فناوری را بنیان‌گذار و سرپرستی کرده و اخیراً به‌عنوان مدیر ارشد فناوری و مدیر موقت مرکز مشترک هوش مصنوعی پنتاگون خدمت کرده است.

رئیس سیا در اظهاراتی گفت: من از زمان روی کار آمدنم، تمرکز بر فناوری را در اولویت قرار داده‌ام و ایجاد سمت جدید افسر ارشد فناوری بخش بسیار مهمی از این تلاش است. من خوشحالم که ناند به تیم ما پیوسته و تجربه گسترده خود را در این نقش مهم به همراه می‌آورد.

این انتصاب نشان‌دهنده جدیدترین گام رئیس سیا برای تقویت رویکرد این سازمان به‌سوی فناوری و رقابت، به‌ویژه علیه چین است.

این آژانس جاسوسی سال گذشته دو مرکز با مأموریت جدید تأسیس کرد؛ یکی متمرکز بر چین و دیگری به نام مرکز فناوری و فراملی (Transnational and Technology Mission Center) که به توسعه فناوری خارجی اختصاص دارد.

مولچاندانی قرار است گزارش‌های خود را مستقیماً به ویلیام برنز ارائه دهد و راهبرد فناوری سیا را هم رهبری کند.

وی پیش از خدمت در وزارت دفاع آمریکا، مؤسس و مدیرعامل چندین استارت آپ بوده که برخی از آن‌ها بعداً توسط غول‌های صنعتی مانند اوراکل (Oracle)، سیسکو و VMware خریداری شدند.

ناند مولچاندانی مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر و ریاضی خود را از دانشگاه کرنل و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت خود را از دانشگاه استنفورد و همچنین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است.

  • ۰۱/۰۲/۱۰

سیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">