ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

GCها 570 BTS نصب کردند

| دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۸۵، ۰۵:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

سه شرکت بهین ارتباط مهر ، پارس ایراتل و سیستم و خدمات اریکسون پیمانکاران شرکت ارتباطات سیار بودند که طی یک سال گذشته تعهد کرده بودند که 4 هزار و 681 آنتن BTS در کشور ایجاد کنند ، اما تنها موفق به نصب 570 آنتن شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا ، در حالی که شرکت ارتباطات سیار برای واگذاری 7 میلیون و 900 هزار سیم کارت ثبت نامی تلاش می‌‏کند ، عدم انجام تعهد پیمانکاران شرکت برای ایجاد سایت‌‏های BTS از جمله مباحثی است که می‌‏تواند مشکلاتی را برای شبکه تلفن همراه ایجاد کند.

این پیمانکاران در خرداد ماه سال گذشته به نصب 4 هزار و 681 آنتن در مدت یک سال متعهد شده بودند ، به طوری که سهم شرکت بهین ارتباط مهر از این طرح هزار و 843 نصب و پارس ایراتل هزار و 938 نصب بوده است و سیستم و خدمات اریکسون نیز متعهد به نصب 900 آنتن بود که طبق اطلاعات واصله این سه شرکت به ترتیب موفق به نصب تنها 176 ، 265 و 129 آنتن شدند که از میان این 570 آنتن BTS نصب شده در تست QA شرکت ارتباطات سیار تنها به نصب 64 آنتن تاییدیه داده است.

بر اساس این گزارش ، اجرای تعهد اپراتور اول برای واگذاری سیم کارت‌‏های ثبت نامی در سایه انجام درست و به موقع تعهدهای پیمانکاران GC برای توسعه شبکه BSS امکان‌‏پذیر خواهد شد ، در غیر این صورت این شرکت نخواهد توانست پاسخ‌‏گوی متقاضیان برای ارایه سیم کارتی با کیفیت بالا باشد.

گفتنی است ، شبکه تلفن همراه کشور در بخش NSS مشکلات خاصی را ندارد ، اما در شبکه BSS و به طور عمده در بخش BTS پاسخ‌‏گوی ترافیک مشترکین نبوده است.

شنیده‌‏ها حاکی از آن است که شرکت ارتباطات سیار به این پیمانکاران تا پایان شهریور ماه و در بعضی از نقاط استان‌‏ها نیز تا پایان بهمن ماه جاری مهلت داده است که در این صورت باید دید که سیم‌‏کارت‌‏های 360 هزار تومانی با چه کیفیتی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و آیا ارتباطات سیار می‌‏تواند پاسخ‌‏گوی 7 میلیون و 900 هزار متقاضی سیم کارت طی سال جاری باشد.

این در حالی است که گفته می‌‏شود ؛ ارتباطات سیار برای جلوگیری از عقب‌‏ماندگی در توسعه شبکه و با توجه به شروع زمان واگذاری سیم‌‏کارت‌‏ها نصب آنتن و ایجاد شبکه را به پیمانکاران دیگری می‌‏سپارد و با خرید تجهیزات سعی در گسترش و توسعه شبکه کرده است.

  • ۸۵/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">