ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ICP ها : خیلی ضرر کرده ایم

| جمعه, ۱۶ دی ۱۳۸۴، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل یک ‪ ICP(‬مراکز ارایه‌دهنده خدمات پهنای باند) گفت: هزینه بسیاری را برای جبران کاهش پهنای باند اینترنتی به دلیل قطع " فیبر نوری در فجیره" متحمل شدیم.
"محمود رضا خادمی" در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: در زمان قطعی و اشکال سرویس باید تدابیری اندیشیده شود تا از مشکلات و خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آید.
در پی قطع شبکه فیبرنوری کشور صبح روز پنجشنبه هشتم دی ماه از مسیر فجیره در امارات متحده عربی، ‪ ۹۰‬درصد از شبکه اینترنتی و تا ‪ ۸۰‬درصد از کانال صوتی کشور افت کرد.
بخش اعظم شبکه ارتباطات دیتا، ‪ Voice‬و اینترنت در جهان و نیز شبکه سیگنالی که پیامهای کوتاه تلفن همراه (‪ (SMS‬از طریق آن ارسال می‌شود، به وسیله شبکه فیبرنوری ارتباط می‌یابد.
از آنجا که اختلال در شبکه فیبرنوری ایران و امارات با موسم حج هم زمان شد، گفت و گوهای حجاج ایرانی از طریق شبکه تلفن ثابت با ایران و نیز ارسال پیامهای کوتاه توسط آنان از طریق سرویس رومینگ تلفن همراه عربستان، تحت تاثیر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تضمین کیفیت و کمیتی که به کاربران داده بودیم را نتوانستیم در این چند روز عملی کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از ‪ICP‬ها از طریق ماهواره، اما با هزینه زیاد کمبود پهنای باند خود را جبران کردند، افزود: این هزینه چگونه می‌خواهد جبران شود.
وی اظهار داشت: طبق قرارداد ‪ Servise level agriment ) SLA‬یا توافق سطح سرویس ) در مورد تضمین کیفیت و کمیت که با مخابرات داریم در زمان قطعی و اشکال سرویس باید خسارات دریافت کنیم.
مدیر عامل این ‪ ICP‬ادامه داد: امیدواریم در آینده مخابرات پیش بینی‌هایی برای خطوط پشتیبان داشته باشد تا بلافاصله وارد مدار شده و سرویس به حالت اولیه باز گردد.
خادمی گفت: ما فقط روز پنجشنبه هشتم دی ماه مشکل سرویس دهی برای کاربران داشتیم ولی بقیه روزها را از طریق ماهواره جبران کردیم.
وی در مورد هزینه پهنای باند در زمان قطعی فیبر نوری کشور در فجیره افزود: ما دو و نیم تا سه و نیم برابر هزینه‌ای که به دیتا پرداخت می‌کردیم بابت پهنای باند از طریق ماهوراه هزینه کرده ایم.
وی در مورد مشکلات پیش آمده افزود: انتقال دیتا و اینترنت در چند روزه قطعی فیبرنوری محسوس بود و البته مسوولان قول داده‌اند قضیه را بررسی و خسارات وارده را پرداخت کنند.
لازم به ذکر است که در پایان روز سه شنبه ‪ ۱۳‬دی ماه مشکل قطعی فیبر نوری کشور و اینترنت برطرف شد و سرویس به حالت اولیه بازگشت.

  • ۸۴/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">