ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آسیب پذیری های جدی در دو ابزار اطلاعاتی

| چهارشنبه, ۸ فروردين ۱۳۸۶، ۰۸:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

مترجم: اسماعیل ذبیحی - IBM و SUN، دو شرکت بزرگ فن آوری اطلاعات، با انتشار اطلاعیه ای، کشف نقص های امنیتی جدید در برخی از محصولات خود را تأیید کردند.

بنا به گزارش Panda Software، حفره امنیتی نخست که در نرم افزار IBM WebSphere 6.0.2، کشف شده است، به خرابکاران اینترنتی و هکرها مکان میدهد تا بنوانند حملاتی را از طریق تفکیک پاسخ های HTTP، در سیستم های آسیب پذیر انجام دهند.

ارسال یک URL مخرب با طراحی ویژه، به سرورهای مورد حمله، باعث ایجاد تفکیک در پاسخ های HTTP آن ها گردیده که همین مسئله به نوبه خود سبب از بین رفتن صحت و اعتبار اطلاعات موجود در این سرورها، آلودگی web cache های رابط و ایجاد شرایط حمله هایی از نوع cross-site cripting می شود.

برای ترمیم این حفره امنیتی، به کاربران WebSphere 6.0.2، توصیه شده است که با مراجعه به آدرس http://www.ibm.com/support/docview.wss?rs=180&uid=swg27004980 ، اصلاحیه های مربوط به آن را دانلود کرده و یا از نسخه 6.1.0 آن استفاده نمایند.

طبق همین گزارش، یک نقص امنیتی مهم، در نرم افزار پرکاربرد Java System Directory Server 5.2، ردیابی شده که دارای قابلیت ایجاد شرایط DoS در سیستم های آسیب پذیر می باشد. این نقص به علت اشکال در عملکرد کد clean-up، پس از عدم موفقیت سرور در پاسخ به برخی از درخواست هاست. این شرایط می تواند به فراخوانی دستور free() توسط سرور و بر روی یک آدرس خاص، ایجاد یک مرجع نامعتبر در حافظه و در نتیجه بروز شرایط DoS در برابر سرور مورد حمله منجر گردد.

در برخی از موارد نیز امکان نفوذ هکرها از این حفره و اجرای کدهای مخرب دلخواه توسط آنها در سیستم وجود دارد. شرکت Sun،‌ با انتشار اصلاحیه امنیتی شماره 5 برای Java System Directory Server، به کاربران آن توصیه کرده است که برای بروز رسانی امنیتی این نرم افزار به آدرس ذیل مراجعه نمایند: http://sunsolve.sun.com/search/document.do?assetkey=1-26-102853-1

منبع خبر: Panda Software

www.mec-security.com

  • ۸۶/۰۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">