ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز نیازسنجی IT در وزارتخانه‌های افغانستان‌

| سه شنبه, ۹ اسفند ۱۳۸۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

پنرگس جودکی - پروژه اجرایی حضور در بازارIT افغانستان، شناخت از چند وزارتخانه برپایهRFP و تعریف پروژه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار روزنامه جهان‌صنعت، رمضان خوش‌آهنگ، نایب رییس کنسرسیوم حضور در بازار افغانستان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ضمن بیان این خبر افزود: پس از به دست آوردن این شناخت، پروژه‌های قابل اجرا تعریف و به مناقصه گذاشته می‌شوند، سپس به شکل مستقیم یا مشارکتی انجام می‌گیرند.

وی با اشاره به فرصت زمانی محدود ایران برای به دست آوردن جایگاهی در بازارIT افغانستان گفت: این بازار با سایر بازارهای هدف متفاوت است و مزیت ممتازی چون زبان و وجوه فرهنگی مشترک را داراست.

در حال حاضر نرخ ریسک برای فعالیت بالاست و کشورهای اروپایی حاضر به هزینه در کشوری با این ریسک بالا نیستند اما این فرصت زمانی برای ما محدود است، پس باید هرچه سریع‌تر اقدامات اساسی صورت گیرد ما تلاش کردیم زوایای صنعتICT را روشن و برای مدیریت کلان کشوری اطلاعات و راهکارهای شفاف ارایه کنیم.

وی در ادامه به انتخاب سهیل مظلوم به‌عنوان مدیرعامل هیأت در کمیته افغانستان سازمان نظام صنفی اشاره کرد و افزود: در دومین جلسه‌ای که امروز برگزار کردیم، همچنین متن تعهدنامه‌ای را تنظیم کردیم که شرکت‌های عضو کمیته و آنهایی که در آینده به عضویت در می‌آیند به سربندی که در آن تعریف کردیم، متعهد می‌شوند.

خوش‌آهنگ درباره این تعهدنامه گفت: اولین مورد این است که یک مبلغ ریالی برای حق عضویت و شراکت باید بپردازند، دوم اینکه از نظر زمانی متعهد می‌شوند در زمان حداقل یک‌سال در بازار افغانستان فعالیت کنند و دیگر اینکه از نظر کلی برای پیشبرد اهداف ملزم به اجرای مصوبات هیأت‌مدیره هستند.

وی تاکید کرد: ما نسبت به فاکتور زمان حساس هستیم. در حال حاضر پروژه‌ها تعریف شده، منابع اعتباری‌اش مشخص و شرح خدمات تعیین شده است، ضمن اینکه برخی شرکت‌هایی که از قبل فعال بودند، همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهند.

خوش‌آهنگ تصریح کرد: اولین پروژه ما مشکل مطالعاتی دارد ما با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم، شناختی کلی از چند وزارتخانه به دست آورده و برپایه RFP (درخواست طرح اولیه) پروژه‌های قابل اجرا تعریف و به مناقصه گذاشته می‌شود در کنار این حرکت نمایشگاه و سمینار هم برگزار می‌کنیم تا محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت‌ها را معرفی کنیم.

نایب رییس کمیته بازار افغانستان تعداد شرکت‌های عضو کمیته را 13 شرکت و دو شرکت مهمان عنوان کرد که غالباً نرم‌افزاری هستند. وی در پاسخ به این سؤال که بازارIT افغانستان بیشتر در بخش نرم‌افزار طالب محصولات ایرانی است یا سخت‌افزار گفت: بازار افغانستان بازار بکری است که به هر دو نیاز دارد ولی با قاطعیت می‌توان گفت مزیت هم‌زبانی کشور و افغانستان باعث می‌شود نرم‌افزار ما در حال حاضر و قبل از گسترش آموزش زبان انگلیسی در آنجا، فرصت و انگیزه بیشتری برای حضور دارد.

  • ۸۴/۱۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">