ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آقای غفاریان شما چرا؟

| دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۸۶، ۰۹:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - دکتر وفا غفاریان از جمله شخصیت های کلیدی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود وی معاون مخابراتی وزیر و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران است.

در خصوص دکتر غفاریان و این که در پس طرح های مهم و کلان زیادی در این وزارت خانه قرار دارد حرف های زیادی زده می شود. برخی نیز وی را در مرکز اتاق فکر وزارت ارتباطات می دانند. وی معمولا وارد مقولات و طرح هایی در وزارت ارتباطات می شود که معمولا کمتر کسی در وزارت ارتباطات توان و یا اجازه ورود به آن مباحث را دارد.

طرح هایی همچون لزوم ارزان سازی نرخ پیام کوتاه از جمله مواردی است که شخص دکتر غفاریان پیگیر و پاسخگوی آن است. طرح خدمات ارتباطی پیشرفته (ACS) نیز از دیگر مواردی است که وی طراحی کرده و بی سر و صدا پیگیر آن است.

اما این روزها بر خلاف تصور و روال متناسب رییس هیات مدیره مخابرات ایران درگیر مساله جدیدی شده است، که شاید چندان سنخیتی با جایگاه و نقش وی ندارد. وفا غفاریان این روزها سرگرم پاسخ به انتقادات و پرسش های پیرامون تشکیل سازمان فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات نیز شده است.

این در حالی است که به نظر می رسد قبل از وی این معاون فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات، دبیر شورای فناوری اطلاعات و یا مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات هستند که قاعدتا می بایست در این خصوص پاسخگو باشند.

این که چه شده که وفا غفاریان به عنوان رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص تشکیل سازمان فناوری اطلاعات وارد عمل شده موضوعی است که در میان محافل کارشناسی و مطبوعاتی پاسخی برای آن نیست. (البته احتمالاتی در این مورد مطرح است که فعلا مجال طرح آن ها فراهم نیست و بهتر آن است که قبل از طرح شایعات و احتمالات، موضوع از جانب خود وی طرح شود.)

  • ۸۶/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">